ضرورت حضور فرماندهی از حشدالشعبی در تیم مذاکره با آمریکا
کد خبر: 3903591
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
مسئول امنیتی عراق خواستار شد:

ضرورت حضور فرماندهی از حشدالشعبی در تیم مذاکره با آمریکا

«ابوعلی العسکری»، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق خواستار حضور یکی از فرماندهان حشدالشعبی در تیم مذاکره با آمریکا شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «ابو علی العسکری» یکی از مسئولان امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که باید یکی از فرماندهان حشدالشعبی در تیم مذاکره با دشمن آمریکایی در خصوص خروج نظامیان این کشور از عراق حضور داشته باشد.
 مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق تصریح کرد: ما از دیدن لیست اسامی تیم مذاکره با آمریکا غافلگیر شدیم و تمامی افراد مندرج در این تیم طرفدار حضور آمریکایی‌ها در عراق هستند.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه گردان‌های حزب‌الله  پس از پایان اولین جلسه رسمی تیم مذاکره‌کننده موضع خود در رابطه با این مذاکرات را اعلام خواهد کرد، گفت: باید نام سه نفر از تیم مذاکره‌کننده را تغییر دهند؛ و یکی از رهبران حشدالشعبی و همچنین یکی از شخصیت‌های عشایر و یک شخصیت رسانه‌ای ملی به عنوان عضو ناظر برای انتقال جزئیات مذاکره حضور داشته باشند.
کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق به همراه وزارت خارجه این کشور یکشنبه (18 خرداد)، نام اعضای تیم مذاکره کننده با طرف آمریکایی را بررسی کردند.
قرار است، این مذاکرات ۲۱ خرداد ماه جاری برگزار شود. «بدر الزیادی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد که توافق راهبردی عراق با آمریکا به سمت «خروج نیروهای رزمی» پیش خواهد رفت.
منظور از توافق راهبردی، توافق سال ۲۰۰۹ عراق و آمریکاست که منجر به همکاری‌های امنیتی دو کشور و خروج نیروهای آمریکایی از عراق شد.
انتهای پیام
captcha