تجمع زائران هندی مقابل سفارت هند در تهران
کد خبر: 3884959
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

تجمع زائران هندی مقابل سفارت هند در تهران

جمعی از زوار هندی که حدود ۱۵ روز است به‌خاطر لغو پروازها در ایران سرگردان شده و نتوانسته‌اند به کشورشان بازگردند، در مقابل سفارت هند در ایران تجمع کردند.

به گزارش ایکنا از هند، گروهی از زائران هندی که به منظور زیارت بارگاه مقدس علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) به قم و مشهد سفر کرده بودند، با شیوع ویروس کرونا و به دلیل لغو یک طرفه پروازها از سوی دولت هند، موفق به بازگشت به کشورشان نشدند.

این گروه از شهروندان هندی که بیشتر از منطقه لداخ و کارگیل هستند، امروز پنجشنبه، 22 اسفند مقابل سفارت هند در تهران تجمع کرده و از دولت هند خواستند هرچه سریع‌تر مقدمات انتقال آنها به کشورشان را فراهم کند.

گفتنی است، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز گذشته، 21 اسفند در نشستی خبری بیان کرد: همانگونه که از بقیه کشورها خواستیم مجوزها را بدهند که اتباع ما در آن کشورها باز گردند؛ آمادگی داریم در قبال اتباعی که از کشورهای همسایه و غیرهمسایه در ایران هستند و مایل به بازگشت به کشورشان هستند به صورت فوری و آنی به این کشورها مجوزهای لازم را بدهیم تا هواپیماهایشان اتباع خود را بازگردانند.

«سوبرامانیام جایشنکار» وزیر خارجه هند روز سه‌شنبه از بازگشت ۵۸ زائر هندی جا مانده در ایران به کشورشان توسط یک فروند هواپیمای C-17 متعلق به نیروی هوایی هند خبر داده و از همکاری مقامات ایرانی برای بازگشت این افراد قدردانی کرده بود.

انتهای پیام
captcha