زائران هندی جامانده در ایران تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند
کد خبر: 3893272
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳

زائران هندی جامانده در ایران تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند

زائرانی که برای زیارت حرم حضرت معصومه‌(س) از هند به ایران آمده بودند و به دلیل لغو پروازها نتوانسته‌اند به کشورشان برگردند، در اعتراض به این وضعیت در قم دست به تجمع زدند.

اعتراض زائران هندی جا مانده در ایرانبه گزارش ایکنا از هند؛ بیش از 300 نفر از زائران هندی به جا مانده در ایران که در مجتمع اقامتی ولایت قم به سر می‌برند، به دلیل عدم بازگشت به کشورشان تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

این افراد خواستار بازگشت به وطن خود هستند. آنان پیش از شیوع بیماری کرونا برای زیارت از اماکن مقدسه به ایران آمده بودند که با شروع این بیماری و لغو پروازهای هند، در ایران مانده‌اند.

پیش از این نیز بیش از 800 نفر از زائران به جای مانده منطقه لداخ هند که بیشتر از شهرهای کارگیل و له بودند، به کشورشان بازگردانده و در شهرهای قاضی‌آباد، جیسلمیر و جودپور قرنطینه شدند. در همین راستا تعدادی از زائران از قاضی‌آباد به منطقه لداخ بازگردانده شدند.

در پی این اقدام، دولت محلی لداخ و مؤسسات مذهبی کارگیل برای دولت ایران، فرمانداری قم و نماینده ولی فقیه به خاطر خدمت به زائران درمانده، بیانیه‌های تشکرآمیز صادر کردند.

همچنین اوایل هفته جاری دولت هند اعلام کرد که امکان بازگرداندن زائران به هند وجود ندارد و همه پروازهای داخلی و بین‌المللی این کشور به دلیل کرونا لغو شده است.

اعتراض زائران هندی جا مانده در ایران

انتهای پیام
captcha