حزب‌الله، پیروز جنگ تبلیغاتی در روزهای کرونایی لبنان
کد خبر: 3885886
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
الجمهوریه نوشت؛

حزب‌الله، پیروز جنگ تبلیغاتی در روزهای کرونایی لبنان

با وجود تأکید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، بر ضرورت اجرای تصمیمات دولت در مقابله با کرونا، هجمه‌های تبلیغاتی و سیاسی با اخبار دروغ و غیرواقعی با هدف متهم‌ کردن حزب‌الله به ممانعت از مقابله با کرونا همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا، روزنامه الجمهوریه لبنان دوشنبه، 26 اسفند در گزارشی آورده است: با سیاسی‌ کردن کرونا، بیماری‌ای که با سیستم ایمنی شکننده لبنان بازی می‌کند، دشمنان حزب‌الله مستقیم یا غیرمستقیم علیه او خیز برداشته و می‌گویند این جنبش از نفوذ خود برای تأثیر بر دولت استفاده کرده و سبب شده است که حکومت نتواند تدابیر لازم را در زمان مناسب برای مهار کرونا در پیش بگیرد؛ اما چطور ممکن است حزب‌الله این‌گونه باشد؟!

کسانی نیز حزب‌الله را مسئول تأخیر در توقف پروازها با ایران، کم‌کاری در اقدامات مربوط به قرنطینه اجباری و تعویق اعلام حالت فوق‌العاده در لبنان می‌دانند، در حالی که نگاهی به فعالیت‌های حزب‌الله، تصویری کاملاً مغایر با اتهامات دشمنان این حزب را نشان داده و گویای این است که این حزب از همان ابتدا وارد عمل شده و از نزدیک و با جدیت و قاطعیت بحران را رصد کرده و این مورد به‌ خوبی در سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله منعکس شد و وی کرونا را چالشی جدیدی در مصاف با دشمن برشمرد و این همان چیزی است که در توصیف ماهیت خطر قریب‌الوقوع می‌توان به آن دست یافت.

به گفته منابع آگاه، حزب‌الله در توقف سفر اعضا و رهبران این حزب به ایران قاطعانه قدم برداشته و حتی اتاق قرنطینه اجباری در داخل سوریه برای گروهی از طلاب خود، که از فرودگاه دمشق از جمهوری اسلامی ایران بازگشته بودند، دایر کرد و خواستار تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس شد و مانع اعلام حالت فوق‌العاده نیز نشده بود و این مسئله را به دولت واگذار کرد.

همچنین هیئت‌هایی از کارشناسان را به نظارت دقیق بر کسانی که از ایران بازگشته بودند ملزم کرد تا از قرنطینه‌ شدن آنان اطمینان حاصل کنند که این خود بر این مسئله صحه می‌گذارد که انتقال کرونا از این افراد به شهروندان لبنانی در مقایسه با نسبت انتقال این ویروس از کسانی که از کشورهای دیگر به لبنان آمدند کم بوده است.

آنچه رهبران حزب‌الله را غافلگیر کرد این بود که در جلسه اخیر کمیته بهداشت مجلس لبنان به ریاست سمیر جعجع(رئیس حزب نیروهای لبنانی)، انتقادات نمایندگان تشکلات لبنان از حمد حسن، وزیر بهداشت این کشور، مقبول، واقعی و نرم بود؛ در حالی که جعجع در کنفرانس مطبوعاتی خود خیلی تند صحبت کرد و از احتمال محاکمه نخست‌وزیر و وزیر بهداشت سخن گفته و عدم محاکمه آنان را منوط به تغییر روش در بحران کرونا دانسته بود.

این در حالی است که برخی حمد حسن را سخنگوی رسمی حزب‌الله لبنان و جزء جدایی‌ناپذیر این تشکیلات می‌دانند؛ اما او بارها گفته که ربطی به حزب‌الله نداشته و فقط طرفدار این حزب است.

منابع نزدیک به حزب‌الله معتقدند سخنرانی نصرالله نشان داد که وی پشت استراتژی دفاعی دولت برای رویارویی با کرونا ایستاده است و برای بهره‌مندی از تمام توان این حزب اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام
captcha