پنج احتمال درباره منشأ ویروس کرونا
کد خبر: 3886329
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

پنج احتمال درباره منشأ ویروس کرونا

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره منشأ شیوع ویروس کرونا وجود دارد، اما آنچه از اهمیت فراوانی برخوردار است، نحوه مقابله با این ویروس مرگبار است.

رای الیوم (انگلستان):احتمال های ساخت کرونا و انتشار آنبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، تا به امروز نظریه‌های متعددی درباره منشأ ویروس کرونا مطرح شده و کشورهای چین، روسیه و آمریکا اتهام‌زنی‌های متقابلی در این باره داشته‌اند. در این راستا پیش روی ما چندین احتمال وجود دارد که می‌تواند این پدیده را تفسیر کند که از  جمله آنهاست:

ـ سازمان بهداشت جهانی ادله کافی درباره منشأ ویروس دارد؛ اما نمی‌تواند آن را برملا کند.

ـ چین سلاح بیولوژیکی را ساخته اما از کنترل این کشور خارج شده است.

ـ چینی‌ها سلاح بیولوژیکی را در دو نسخه «ال» و «اس» تولید کرده‌اند و چین اعلام کرد که بر ویروس کرونا نسخه ال که کشنده است و شیوع کمتری دارد غلبه کرده، اما همچنان در تلاش برای سیطره بر نسخه اس است که کمتر خطرناک بوده و شیوع بیشتری دارد.

- کرونا تولید آمریکا برای ضربه زدن به چین است؛ اما چین توانسته آن را کنترل کند و ویروس را به صورت دو نسخه ال و اس جهش داده و نسخه ال را کمتر کنترل کرده و نسخه اس را، که کم‌خطرتر است، در سطح جهان گسترش داده تا بتواند چرخ اقتصاد جهان را متوقف کند و فقط خود زیان نبیند.

- این ویروس مانند ویروس‌های دیگر [بدون دخالت انسان] جهش یافته است و شرایط این طور پیش آمده که در چین ظهور کند و دولت‌ها را به علت خطرناک‌ بودن نگران کرده و آن‌ها را واداشته است که با متهم‌ کردن دیگران از مسئولیت خود فرار کنند و ناتوانی‌شان را در سیطره بر آن اینگونه توجیه کنند.

اما آنچه اکنون اهمیت دارد این است که با وجود احتمالات مطرح‌شده، نباید فقط در انتظار کشف حقیقت بمانیم؛ زیرا اوضاع خطرناک است و نیازمند آنیم که دولت‌ها تمام تلاش خود را برای مقابله با این بیماری خطرناک به کار گیرند.

انتهای پیام
captcha