در خانه بمانید / «وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ» با دست خویش خود را به هلاکت ندهید + فیلم
کد خبر: 3886426
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
پیام دکتر «قاسم رضیعی» در آستانه سال نو /

در خانه بمانید / «وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ» با دست خویش خود را به هلاکت ندهید + فیلم

قاری بین‌المللی قرآن کریم و دارای دکترای پزشکی هسته‌ای کشور با اشاره به آیه شریفه «ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ»، از تمامی مردم شریف ایران اسلامی خواست تا برای مبارزه با بیماری کرونا اصول بهداشتی را رعایت کنند.

29 اسفند///// پیام دکتر «قاسم رضیعی» در آستانه سال نو + فیلمبه گزارش ایکنا؛ قاسم رضیعی، قاری بین‌المللی قرآن کریم و دارای دکترای پزشکی هسته‌ای که این روزها در شرایط ویژه شیوع کروناویروس بیش از بیش در حال خدمت‌رسانی به بیماران است، در آستانه سال نو، پیام ویدیوئی را منتشر  و اظهار کرد: سال نو را پیشاپیش خدمت آحاد ملت تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که سال جدید سالی پر از موفقیت باشد و برای تمامی ملت ایران اسلامی آرزوی سلامتی دارم.

وی با بیان اینکه گرچه سال سختی را آغاز خواهیم کرد، افزود: ان‌شاءالله به یمن این آیه شریفه «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا» به دنبال این سختی و عسر، راحتی و یسر باشد. بنده که هم‌اکنون در این لباس در خدمت شما هستم، قصد دارم تا با الهام از آیات شریف الهی توصیه‌های بهداشتی را خدمت شما عزیزان تأکید کنم.

رضیعی با اشاره به آیه «وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ؛ با دست خویش خود را به هلاکت ندهید»، تصریح کرد: به هر حال نعمت سلامتی، نعمتی است که خداوند متعال در روز قیامت درباره آن از ما سؤال خواهد کرد و ما در قبال آن مسئول هستیم. «ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ؛ سپس در همان روز است كه از نعمت (روى زمين) پرسيده خواهيد شد».

این قاری بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: ما از هر منظری که به این موضوع بنگریم، وظیفه داریم که اصول بهداشتی را رعایت کنیم. به ویژه در این بحران جدی و بیماری مرموز که هنوز ابعاد آن کاملا کشف نشده و اطلاعات ناقصی درباره آن داریم و باید ماه‌ها بر روی آن کار شود تا به یک جمع‌بندی در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که مسلم است، سرایت این بیماری به شدت زیاد است و وقتی که تعداد زیادی از افراد بیمار شوند، مرگ و میر نیز بالاتر خواهد بود و از طرف دیگر امکانات بهداشتی و درمانی در مملکت ما کم است و نمی‌تواند پاسخگوی خیل کثیری از بیماران باشد.

رضیعی افزود: بنابر این بنده از همه شما عزیزان عاجزانه خواهش می‌کنم که در خانه‌ها بمانید و جز مواقع ضروری از خانه خارج نشوید و برای یکدیگر دعا کنیم. این ایامی که در منزل به سر می‌بریم، بهترین فرصت برای مطالعه، تلاوت قرآن و ادعیه و حضور در فضای گرم خانواده است.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم در پایان اظهار کرد: همگی ما در سال‌های گذشته بیشتر درگیر کار و زندگی بوده‌ایم و موقعیت ایجاد شده، فرصت و توفیقی اجباری است تا سعی کنیم در کنار خانواده محیطی شاد و مفرح را ایجاد کنیم تا به همه خوش بگذرد.

 

انتهای پیام
captcha