بازتاب دست رد رهبر انقلاب به آمریکا در رسانه‌های جهان + عکس
کد خبر: 3886924
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

بازتاب دست رد رهبر انقلاب به آمریکا در رسانه‌های جهان + عکس

سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران که در آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این که به آمریکا هیچ اعتمادی نیست، با ارسال کمک‌های آمریکا به ایران در شرایط شیوع کرونا مخالفت کردند، در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است.

به گزارش ایکنا؛ رهبر انقلاب اسلامی در این سخنرانی که امروز، سوم فروردین ماه به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، به اظهارات چندباره مقامات آمریکایی مبنی بر آمادگی برای ارسال کمکهای دارویی و درمانی در صورت درخواست ایران اشاره کردند و گفتند: صحبت‌های آمریکایی‌ها جزو حرف‌های بسیار عجیب است زیرا اولاً خودشان دچار کمبود شدید دارو و تجهیزات پیشگیری از بیماری هستند و برخی مسئولانشان صراحتاً از این کمبودهای وحشت‌آور سخن به میان آورده‌اند، بنابراین آنها اگر امکاناتی دارند به مردم خودشان برسند. ثانیاً هنگامی که آمریکایی‌ها متهم به تولید این ویروس هستند، کدام انسان عاقلی، کمک از این کشور را قبول می‌کند.

ایشان تأکید کردند: به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی نیست زیرا ممکن است داروهایی را ارسال کنند که ویروس را در ایران شایع‌تر و یا ماندگار کند و یا حتی ممکن است افرادی را به‌عنوان درمان‌کننده بفرستند تا ببینند اثرگذاری این ویروسی را که گفته می شود بخشی از آن فقط مخصوص ایران ساخته شده، چگونه بوده و اطلاعات خود را تکمیل و دشمنی خود را بیشتر کنند، بنابراین سخنان آمریکایی‌ها قابل قبول نیست.

این سخنرانی در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است، رویترز با اشاره به رد کمک آمریکا از سوی ایران برای مبارزه با کرونا نوشت: رهبر معظم ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای در سخنرانی تلویزیونی روز یکشنبه با توصیف رهبران ایالات متحده به عنوان شارلاتان گفت: پیشنهاد ایالات متحده برای کمک به ایران برای مقابله با بیماری همه گیر کرونا بسیار عجیب است.

بازتاب دست رد رهبر انقلاب به آمریکا در رسانه‌های جهان

این خبرگزاری می‌افزاید: از هنگامی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده از توافق هسته‌ای سال 2015 تهران با شش قدرت جهانی خارج شد و دوباره تحریم‌هایی با هدف ضربه به اقتصاد ایران برقرار کرد، تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران در حال افزایش بوده است.

پایگاه خبری العهد نیوز با این تیتر که «امروز خبیث‌ترین دشمن ما آمریکاست و پیروزی پس از صبر به دست می‌آید»، در این باره نوشت: آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای بر ضرورت اهتمام ملت ایران به توصیه‌ها و تصمیمات کمیته ملی مبارزه با کرونا تأکید کردند و در ادامه صبر و پایداری و عدم تسلیم در برابر دشمنان را متذکر شدند.

بازتاب دست رد رهبر انقلاب به آمریکا در رسانه‌های جهان

پایگاه اینترنتی «یا صور» نیز آورده است: امام خامنه‌ای در بیانات خود تأکید کردند واشنگتن بزرگ‌ترین دشمن ایران است و رهبران آمریکا شارلاتان هستند، جمهوری اسلامی باید در تمامی زمینه‌ها از جمله دفاعی قوی‌تر شود.

بازتاب دست رد رهبر انقلاب به آمریکا در رسانه‌های جهان

شبکه ماهواره‌ای المنار نیز با این تیتر که آمریکایی‌ها متهم به انتشار ویروس کرونا هستند و نمی‌توان به آن‌ها اطمینان کرد، گزارش داد: امام خامنه‌ای در این سخنرانی که با مبعث پیامبر (ص) هم زمان بود، آمریکا را خبیث‌ترین دشمن ایران توصیف کردند؛ چرا که مسئولان آن وقیح، دروغ‌گو، طماع و ظالم هستند.

بازتاب دست رد رهبر انقلاب به آمریکا در رسانه‌های جهان

پایگاه خبری انگلیسی « CNBC »  هم ضمن پوشش بیانات رهبر انقلاب درباره انتقاد از مقامات آمریکایی آورده است: رهبر ایران ضمن عجیب‌خواندن پیشنهاد آمریکا اعلام کرد که ایران توانایی غلبه بر هر نوع بحران از جمله شیوع ویروس کرونا را دارد.

بازتاب دست رد رهبر انقلاب به آمریکا در رسانه‌های جهان

اخبار العراق نیز با این تیتر که «آمریکایی‌ها متهم به نشر ویروس کرونا در جهان هستند» گزارش داد: رهبر انقلاب اسلامی ایران آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای تأکید کردند غرب آزادی و عدالت را اجرا نمی‌کند. مسئولان آمریکایی تروریست هستند و باید با مقاومت و برنامه‌ریزی دقیق در برابر آنان ایستاد.

بازتاب دست رد رهبر انقلاب به آمریکا در رسانه‌های جهان

گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با عکسی از ایرنا و با تیتر «امکانات ایران بزرگ این کشور را در مقابل چالش‌ها توانمند می‌سازد» حاکی است: ایران با بیماری کرونای همه گیر جهانی مواجه است و مقابله با آن، تکیه بر عقل و کار خوب را می‌طلبد.

بازتاب دست رد رهبر انقلاب به آمریکا در رسانه‌های جهان

سانا تأکید کرد: رهبر ایران تصریح کردند واشنگتن پیشنهاد حمایت از ما در مقابله با کرونا را داده، این در حالی است که پذیرش پیشنهاد آنان کار عاقلانه‌ای نیست و ممکن است با ارسال دارو و تجهیزات، اطلاعات خود را تکمیل و دشمنی خود را بیشتر کنند.

المیادین نیز نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خطاب به مسئولان آمریکایی آن‌ها را عامل انتشار ویروس کرونا دانستند و آمریکایی‌ها را وقیح، ظالم و تروریست خواندند.

بازتاب دست رد رهبر انقلاب به آمریکا در رسانه‌های جهان

المیادین ادامه داد: ایشان همچنین تأکید کردند ایران همه امکانات و توانمندی لازم را برای رویارویی با مشکلات و چالش‌ها به هر شکلی که باشند، دارد.

انتهای پیام
captcha