مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی بسته شد
کد خبر: 3887007
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی بسته شد

اداره اوقاف اسلامی قدس از بسته‌ شدن تمام شبستان‌های مسجدالاقصی از صبح امروز، دوشنبه 4 فروردین، به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا خبر داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «عربی 21»، اداره اوقاف قدس شامگاه یکشنبه، 3 فروردین‌ماه، در بیانیه‌ای تأکید کرد: از صبح امروز دوشنبه، 4 فروردین‌ماه، درهای همه شبستان‌های مسجدالاقصی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا موقتاً بسته می‌شود، اما پخش اذان از این مسجد ادامه خواهد داشت.
 
همچنین اداره اوقاف قدس اقامه نماز را در حرم ابراهیمی در شهر الخلیل موقتاً تعطیل کرد اما از ادامه کار کارمندان این مکان مقدس در زمان وقوع شرایط اضطراری خبر داد.
 
این اداره از شهروندان الخلیل خواست تا نماز خود را در منازل خود اقامه کنند و به توصیه‌های مراکز پزشکی و دینی برای حفظ جان خود توجه کنند.
 
تصمیم اخیر اداره اوقاف قدس پس از گذشت یک هفته از اعلام بسته‌ شدن شبستان‌های مسقف مسجدالاقصی و اجازه اقامه نماز در صحن‌های خارجی این مسجد به دلیل شیوع کرونا اتخاذ شد.
 
تا شامگاه یکشنبه 59 مورد ابتلا به بیماری کرونا در فلسطین به ثبت رسیده است، در حالی که در اسرائیل 1071 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که یک نفر جان خود را از دست داده‌ است.
 
 
انتهای پیام
captcha