دیدار پمپئو با رؤسای جمهور افغانستان/ پایان بی نتیجه
کد خبر: 3887091
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸

دیدار پمپئو با رؤسای جمهور افغانستان/ پایان بی نتیجه

وزیر خارجه آمریکا امروز در یک سفر ناگهانی به کابل رفت و با محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله که هر دو خود را رئیس‌جمهور افغاسنتان می‌دانند، دیدار کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «خامه‌پرس»، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: در دیدار مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده با اشرف غنی، وی درباره پروسه صلح، اقدامات بعدی در این روند، اجماع منطقی به خاطر صلح افغانستان و همچنین وضعیت امنیتی و سیاسی جاری در این کشور گفت‌وگو کرد.

عبدالله عبدالله نیز در صفحه فیسبوکش از دیدار با پمپئو خبر داده و نوشته است که این دیدار در قصر سپیدار و درباره اهمیت پروسه‌ صلح و ضرورت حل بحران سیاسى جاری میان افغا‌نستانی‌ها انجام شد.

این در دیدارها در حالی صورت می‌گیرد که بحران سیاسی به وجود آمده در پی انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان هنوز حل نشده و هدف از این دیدار‌ها یافتن راه‌حل برای این بحران است که روند گفت‌وگوهای صلح را متوقف کرده است.

اخبار رسیده همچنین حاکی است وزیر امور خارجه آمریکا سفر یک روزه خود به کابل را پایان داده است و هیچ نتیجه‌ای درباره میانجی‌گری احتمالی او بین اشرف غنی و عبدالله حاصل نشده است. وی افغانستان را به مقصد دبی ترک کرد.

خبرگزاری فرانسه پیش تر گزارش داده بود که هدف پمپئو از این سفر افزون بر «پیشبرد توافق اخیر میان آمریکا و گروه طالبان» که از سوی وزارت خارجه آمریکا اعلام شده بود، میانجی‌گری میان غنی و عبدالله برای پایان دادن به بحران سیاسی در افغانستان بوده است.

انتهای پیام
captcha