مستندکردن جنایت سعودی‌ها در یمن وظیفه‌ای ملی است
کد خبر: 3887095
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

مستندکردن جنایت سعودی‌ها در یمن وظیفه‌ای ملی است

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی سخنانی به مناسبت پنجمین سال مقاومت مردم این کشور در برابر تجاوز ائتلاف سعودی تأکید کرد: مستندکردن تمامی جنایت‌های عربستان وظیفه ملی و دینی همه گروه‌ها به ویژه گروه‌های متخصص است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز، چهارم فروردین طی نشست خبری تشریح دستاوردهای پنج سال مقاومت مردم این کشور در برابر سعودی‌ها گفت: تا 14 مارس سال جاری میلادی گروه‌های کارشناس نیروهای مسلح بیش از 257 هزار حمله در تجاوز سعودی‌ها به یمن ثبت کرده‌اند.

وی افزود: هزاران نفر از فرزندان ملت عزیز ما طی تجاوز وحشیانه سعودی‌ها شهید و ده‌ها هزار تن نیز مجروح شده‌اند و خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های خدماتی وارد آمده است. میلیون‌ها یمنی به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از این حمله متضرر شده‌اند.

ثبات قدم در مسیر مستندکردن تمامی جنایت‌های عربستان وظیفه ملی و دینی همه گروه‌ها به ویژه گروه‌های متخصص است و ملت ما هرگز قربانیان تجاوز سعودی‌ها و کشتار کودکان را فراموش نمی‌کند.

یحیی سریع تصریح کرد: جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در سال پنجم تجاوز عربستان 6657 حمله هوایی انجام دادند که از این تعداد 1225 حمله طی سه ماه گذشته بوده است.

وی با بیان این که دفاع و مقابله وظیفه‌ای دینی و ملی است، گفت: تشکیلات نظامی هدف نخست ائتلاف متجاوز سعودی بوده و مقر، واحدها، افراد و رهبران این تشکیلات از سوی این ائتلاف هدف قرار گرفته است.

سریع همچنین تصریح کرد: نیروهای مسلح با تمام احترام و افتخار یاد شهدای وطن عزیزمان در جنگ برای آزادی و استقلال را زنده نگه می‌دارد و شهدای یمن در این نبرد تار‎یخی برای نسل‌های آینده قابل احترام و مایه افتخار خواهند بود.

انتهای پیام
captcha