اتحادیه عرب: اسرائیل اسرای فلسطینی را آزاد کند
کد خبر: 3887101
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸

اتحادیه عرب: اسرائیل اسرای فلسطینی را آزاد کند

اتحادیه عرب تمام نهادهای حقوقی بین‌المللی را به اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور آزادی اسرای فلسطینی و حمایت از آنان در سایه انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان از جمله اراضی اشغالی فلسطین فراخواند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سعید ابوعلی، مشاور دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی امروز، 4 فروردین در بیانیه‌ای مطبوعاتی بیان کرد: ضرورت انسانی و اصول قوانین بین‌الملل در رابطه با بیماری‌ها بیش از پیش نیاز به تحرک فوری برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و نجات جان اسرای فلسطینی را می‌رساند.

ابوعلی، مسئولیت جان و سلامت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را به طور کامل متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی و پایبندی این رژیم به قوانین بین‌الملل به ویژه در زمینه آزادی اسرای بیمار و سالخورده تأکید کرد.

وی خواستار اجرای قوانین و دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی و تأمین دارو و تجهیزات پزشکی لازم برای اسرای فلسطینی و آزادی آنان با توجه به خطرات پیش رو در شرایط انتشار گسترده ویروس کرونا شد.

یادآور می‌شود، هم اکنون بیش از  5 هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که بیش از 700 نفر آنان سالخورده یا بیمار هستند و اصلاً وضعیت مناسبی ندارند و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند. در میان اسرا، بیش از 180 کودک و 43 زن هم دیده می‌شود.

رژیم صهیونیستی در حالی که طی روزهای اخیر نزدیک به 500 زندانی امنیتی اسرائیلی را به دلیل انتشار ویروس کرونا آزاد کرد، نه فقط حاضر به آزادی اسرای فلسطینی نیست، بلکه حتی دارو و مواد ضدعفونی کننده را نیز در اختیار آنان قرار نمی‌دهد. این رژیم در پاسخ به درخواست اسرا برای ورود ماسک به زندان‌ها گفته بود که آنها به جای ماسک می‌توانند از جوراب استفاده کنند!

انتهای پیام
captcha