از تعطیلی بوئینگ در آمریکا تا نجات مالدینی‌ها از کرونا
کد خبر: 3887227
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
تازه‌ترین‌های ویروس مرگ در جهان/

از تعطیلی بوئینگ در آمریکا تا نجات مالدینی‌ها از کرونا

تلاش برای بازگشت به زندگی عادی در چین، تعطیلی بوئینگ در آمریکا، سرقت کشتی حامل تجهیزات پزشکی برای تونس از سوی ایتالیایی‌ها‌، اختصاص کمک بانک جهانی به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با کووید 19 و نجات مالدینی پدر و پسر از اخبار مهم کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش ایکنا؛ با مهار و کنترل کرونا و صفرشدن شمار مبتلایان در چین، رفته رفته زندگی مردم در این کشور به حالت عادی باز می‌گردد. در بسیاری از استان ها در سراسر چین به شرکت‌ها،  کارخانه‌ها و بخش‌های صنعتی اعلام شده است می‌توانند فعالیت خود را از سربگیرند.

در شهر ووهان کانون اصلی شیوع ویروس کرونا از روز گذشته تردد در برخی مکان‌های آن برقرار شده است. با این همه در بیشتر نقاط چین کماکان مردم برای تردد آزادانه باید کدهای بهداشتی خود را که در اختیار دارند، اعلام کنند تا سلامتی آنها محرز شود.

سرقت ایتالیا از کشتی حامل کمک به تونس

محمد المسیلینی وزیر بازرگانی تونس دیشب (دوشنبه شب) گفت: کشتی حامل تجهیزات پزشکی و الکل طبی در دریا از سوی ایتالیایی‌ها به سرقت رفته است.

وی تأکید کرد: تمام کشورهای اروپایی به دلیل نگرانی شیوع این ویروس دچار اختلالات روحی و روانی شده‌اند و همگی آنها در همین باره اقدام به سرقت مواد بهداشتی طبی مورد نیاز جهت مقابله با کرونا می‌کنند.

کمک 150 میلیاردی بانک جهانی

رئیس بانک جهانی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد دلار کمک این بانک به کشورهای در حال توسعه برای مقابله و برون رفت از بحران همه گیری ویروس کرونا خبر داد و گفت: این مبلغ در یک بازه زمانی ۱۵ ماهه در اختیار کشورها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیوید مالپس در بیانیه‌ای خطاب به وزیران دارایی و رئیسان بانک های مرکزی گروه ۲۰ که از سوی بانک جهانی منتشر شده، از این کشورها خواست به کشورهای فقیر اجازه دهند تا زمانی که مشغول مقابله با ویروس کرونا هستند همه بدهی‌های آنها به این کشورها به حالت تعلیق درآید.

نخستین مورد در میانمار و لائوس

روزنامه استریت تایمز سنگاپور در گزارشی از یانگون اعلام کرد که دولت میانمار با شناسایی دو مورد ابتلا به بمیاری مرگبار کرونا، برای اولین بار مجبور شد که به وجود ویروس کووید -19 در این کشور اعتراف کند.

براساس این گزارش، وزارت بهداشت این کشور که تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا را شناسایی نکرده بود، اواخر وقت دیشب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به این ویروس مرگبار یک مرد 36 ساله بود که شب گذشته از آمریکا به کشور بازگشته است.

بازگشت تدریجی به زندگی عادی در چین

این وزارتخانه همچنین افزود که دومین مورد نیز یک شهروند 26 ساله میانماری است که او نیز از انگلیس به کشور بازگشته و نتیجه آزمایش هر دوی آنها مثبت بوده است.

وزارت بهداشت لائوس هم امروز اعلام کرد که تاکنون نتیجه آزمایشات پزشکی دو تن از شهروندان این کشور برای تشخیص ویروس کرونا مثبت بوده است.

این وزارتخانه امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به کرونا که امروز شناسایی شد یک مرد 28 ساله است که در هتلی در وینتیان کار می‌کند.

توقف تردد ریلی در پاکستان

شیوع ویروس کرونا در پاکستان باعث شد تا وزارت راه آهن این کشور دستور توقف تردد ناوگان ریلی از جمله ممنوعیت حرکت قطارهای مسافربری در سراسر پاکستان را صادر کند.

رسانه‌های پاکستان امروز سه شنبه گزارش دادند: از آنجایی که بیم آن می‌رود تداوم سفرهای ریلی و افزایش تردد مردم در شهرهای مختلف موجب افزایش شیوع ویروس کرونا شود به همین دلیل وزیر راه آهن پاکستان تصمیم به توقف حمل و نقل ریلی و تمامی قطارهای مسافربری این کشور گرفت.

شیخ رشید احمد اعلام کرد: ترد قطارها با هدف کمک به مدیریت جلوگیری شیوع کرونا در سراسر پاکستان متوقف شده و این وضعیت تا ۱۲ فروردین برقرار خواهد ماند.

هشدار نخست‌وزیر اسرائیل

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که یک میلیون اسرائیلی احتمالا در عرض یک ماه به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

به گزارش روزنامه جروزالم پست در روز سه شنبه، نتانیاهو همچنین در جریان دیدار هفت ساعته با مقامات ارشد اسرائیل به وزیران خود نسبت به مرگ ۱۰ هزار نفر بر اثر کرونا هشدار داد. 

نتانیاهو گفت که احتمالا به یک میلیون مبتلا در عرض یک ماه و ۱۰ هزار مرگ و میر می‌رسیم.

تعطیلی کارخانه بوئینگ در آمریکا 

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا اواخر روز دوشنبه تحت تأثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک کرونا و به منظور حفظ سلامت و بهداشت جامعه و پرسنل، از تعطیلی و توقف موقت خط تولید کارخانه هواپیماسازی خود در ایالت واشنگتن ایالات متحده خبر داد.

شیوع گسترده ویروس کرونا و سرعت بالای همه گیری آن هم اکنون تمامی کشورهای جهان را به شدت درگیر کرده و به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، اقتصاد آنها را فلج کرده و بحران‌های مالی و رکود اقتصادی شدیدی را در آنها ایجاد کرده است.

نسخه مرگبار ترامپ

یک شرکت بهداشتی در آمریکا اعلام کرد داروی ضد مالاریا که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به عنوان درمان احتمالی کرونا بدون تجویز پزشک درباره آن تبلیغ کرده بود، به مرگ یک بیمار و وخامت حال همسرش منجر شده است.

شرکت مراقبت‌های بهداشتی «بنر هلث» آمریکا در بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب، از آمریکایی‌ها خواست از داروهای تجویز نشده برای مقابله با بیماری همه گیر کرونا استفاده نکنند.  

این دارو که به شکل قرص به عنوان داروی ضد مالاریا در دسترس است همچنین به عنوان یک ماده تمیزکننده شیمیایی کاربرد دارد.

در این بیانیه علت مرگ این بیمار و وخامت حال همسرش که هر دو در دهه ۶۰ زندگی هستند، استفاده از کلرکین فسفات است که در آکواریوم‌ها برای جرم‌گیری استفاده می‌شود.

مالدینی‌ها از کرونا نجات یافتند

دیروز در بیانیه رسمی باشگاه میلان گزارش شد که مدیر فنی باشگاه و پسرش (پائولو و دنیل مالدینی) که متولد سال ۲۰۰۱ است به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. پائولو در روزهای اخیر با یک شخص مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط بوده و همین موضوع باعث آلودگی او شده است. مالدینی پدر و پسر هر دو در یک خانه زندگی می‌کنند و همین موضوع باعث شد که تست کرونای دنیل نیز مثبت شود.

از تعطیلی بوئینگ در آمریکا تا نجات مالدینی‌ها از کرونا

در بیانیه منتشر شده باشگاه میلان آمده است:  میلان تأیید می‌کند که مدیر فنی باشگاه یعنی پائولو مالدینی با شخص مبتلا به کرونایی در تماس بوده و علائم این بیماری را به شکل مداوم تجربه کرده است. همچنین بعد از آزمایش مشخص شد که تست کرونای او مثبت است. به همین ترتیب پسرش دنیل نیز بعد از او به کرونا مبتلا شده است.

پائولو و دنیل در وضعیت خوبی قرار دارند و پس از گذشت بیش از دو هفته در خانه خود و بدون تماس‌های خارجی، همانطور که در پروتکل‌های بهداشتی، پزشکی پیش بینی شده است، قرنطینه را برای زمان لازم به منظور بهبودی کامل بالینی پشت سر می‌گذارند.

اهدای گل با پهباد در لبنان 

ابتکار چند جوان لبنانی که روز مادر را با ارسال شاخه گلی به وسیله پهپاد به مادران لبنانی تبریک گفتند مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است. از آنجایی که لبنان مانند دیگر کشورهای عربی ۲۱ ماه مارس هر سال را به عنوان روز مادر جشن می‌گیرد امسال جشن روز مادر به دلیل شیوع کرونا شکل دیگری به خود گرفته بود.

کریستوفر ابراهیم جوان ۱۸ ساله که قصد داشته مادرش را غافلگیر کند با او هماهنگ می‌کند که به بالکن خانه بیاید. او گل رز قرمزی را با کمک پهپاد به بالکن نزدیک و به مادرش که آنجا منتظر ایستاده بود، هدیه می‌کند. او به همراه دوستانش به چندین ساختمان دیگر در منطقه جنیه می‌روند تا گل‌های رز را به دیگر مادران هم هدیه کنند. این اتفاق اشک شوق مادران حیرت زده را جاری کرده و صحنه‌ای زیبا خلق کرد که با واکنش‌های تحسین‌آمیز کاربران همراه شده است.

بیش از 500 فوتی طی یک روز در اسپانیا

وزارت بهداشت اسپانیا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۶۵۸۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بر اساس این بیانیه، همچنین از روز گذشته تاکنون ۵۱۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۳۹۶۷۳ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۶۹۶ تن افزایش یافت.

ابتلای برنده نوبل

«مارتی آهتیساری»، رئیس‌جمهور سابق فنلاند و برنده جایزه صلح نوبل هم به ویروس کرونا آلوده شد.

وی در سال ۲۰۰۸ به‌ خاطر تلاش‌هایش در سه دهه برای برقراری صلح در جهان و حل مناقشات بین‌المللی موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد.

این خبر را دفتر ریاست جمهوری فنلاند امروز سه شنبه اعلام کرد. ابتلای آهتیساری به این بیماری همه گیر روز دوشنبه تأیید شد.

انتهای پیام
captcha