آشفتگی‌های فضای مجازی روح و روان مردم را بهم می‌ریزد
کد خبر: 3887414
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

آشفتگی‌های فضای مجازی روح و روان مردم را بهم می‌ریزد

استاندار یزد گفت: متاسفانه برخی، مطالبی را در فضای مجازی منتشر می‌کنند که روح و روان مردم را بهم می‌ریزد این در حالی است که علی رغم اقداماتی که در راستای قرنطینه خانگی مردم انجام شده، شاهد ترددهای غیرضروری مردم در سطح شهر هستیم که قابل توجیه نیست.

آشفتگی‌های فضای مجازی روح و روان مردم را بهم می‌ریزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد ظهر امروز، 6 فروردین ماه در دیدار با جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد اظهار کرد: موضوع کرونا در استان یزد از ۲۷ بهمن ماه مطرح شد و در حالی که هنوز هیچ مورد مثبتی در کشور گزارش نشده بود، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد تشکیل شد که مصوباتی نیز به دنبال داشت.

وی ادامه داد: یزد نخستین استانی بود که ستاد مقابله با کرونا در آن تشکیل شد و و در زمینه مبارزه با این ویروس در بسیاری از اقدامات از جمله تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف، بانک‌ها، کاهش ساعت کار ادارات و مسدود شدن مسیرهای ورودی پیشتاز بود.

کاهش 80 درصدی آمار مسافران نوروزی

استاندار یزد گفت: علی رغم تعطیلی اصناف و فعالیت یک سوم پرسنل ادارات و اجرای تمهیدات ویژه متاسفانه هنوز شاهد جابجایی‌های غیرضروری بین شهری و ترددهای غیرقابل توجیه برخی از شهروندان استان هستیم که درخواست داریم در این زمینه ما را همراهی کنند.

وی از کاهش 80 درصدی آمار مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: شخصا همه شهر را کنترل کردم و در حال حاضر وضعیت خوبی حاکم است و با بررسی‌های صورت گرفته اکثرا پلاک‌هایی که در استان به عنوان غیربومی تردد دارند یزدی‌های ساکن در استان‌های دیگر مثل قم، هرمزگان و تهران هستند البته ترددها و حجم آنان نسبت به گذشته قابل مقایسه نبوده و زیر 20 درصد سال گذشته مسافر داریم.

پلمپ 96 خانه مسافر غیرمجاز در یزد

طالبی افزود: فعالیت هتل‌ها و اقامتگاه‌های رسمی نیز تعطیل شده و تا روز گذشته بیش از 96 خانه مسافر غیرمجاز پلمپ شد و در این زمینه به صورت جدی ورود کردیم و امکان جذب مسافر نیست.

استاندار یزد در پاسخ به سوالی در مورد علت افزایش آمار مبتلایان کرونا در یزد بیان کرد: با توجه به ایجاد آزمایشگاه کرونا در استان یزد، به مردم اعلام کردم که جهش آماری را خواهیم داشت لذا شاهد افزایش آماری به بیش از 50 نفر بودیم .

بیماریابی کرونا از مردم پنهان نمی‌شود

وی ادامه داد: از کادر درمانی استان بسیار سپاسگزارم که بیماریابی را به خوبی انجام می‌دهند و این نشان از توان بالای کادر بهداشتی و درمانی استان یزد است و اینکه آمار ما نسبت به برخی از استان‌ها بالاتر است به دلیل اقدامات درست در تشخیص و ثبت بیماری است و قرار نیست با انتقادات از این مسیر خارج شویم و همین مسیر را ادامه خواهیم داد.

طالبی ادامه داد: همین مقایسه بین استانی باعث شد که مسئولان از اعلام آمارهای استانی منصرف شوند چون مشخص می‌شد چه استان‌هایی در انجام آزمایشات و همچنین بیماریابی قوی وارد شده و درست اقدام می‌کنند و در راستای سیاست حکمرانی خوب هیچ چیزی را از مردم پنهان نکردیم.

فوت 82 یزدی در اثر ابتلا به کرونا

وی افزود: تا روز گذشته 800 نفر مثبت کرونا و 82 نفر فوتی در استان داشتیم که تعدادی از فوتی‌های مشکوک و دارای بیماری‌های زمینه ای نیز وجود داشته است.

استاندار یزد در گلایه از برخی افراد که هر چه به ذهنشان می‌رسد مطرح کرده و در فضای مجازی منتشر می‌کنند گفت: متاسفانه برخی از این مطالب روح و روان مردم در برخی از خانواده‌ها را بهم ریخته و مشکل ما در حال حاضر افرادی هستند که توجهی به تاکیدات بهداشتی ندارند و علی رغم جلوگیری از ورود مسافران و تعطیلی اصناف هنوز شاهد ترددهای غیرقابل توجیهی هستیم که شهروندان خودمان در سطح شهر دارند .

طالبی با اشاره به عدم تعطیلی بانک‌ها و نهادهای اداری در استان یزد گفت: بسیاری از اولین تصمیماتی که ما در استان و برای کرونا گرفتیم چند روز بعد در تهران و برای کشور گرفته شد و در این تصمیمات همیشه اولین لحظات اقدام کردیم اما با توجه به دستوراتی که از ستاد تهران ابلاغ شد هر گونه تصمیم گیری در این زمینه‌ها به ستاد ملی محول شده و ما اختیاری نداریم اما در مورد همکاری بانک‌ها با اصناف و همچنین دغدغه‌های صنوف مختلف و کمک به اقشار آسیب پذیر پیشنهادات خود را به ستاد تهران اعلام و در جلسه‌ای که فردا پنجشنبه با حضور ریاست جمهوری برگزار می‌شود مطرح شود و امیدواریم دغدغه‌هایی که داریم برطرف شود.

تبعات اقتصادی کرونا 

استاندار یزد با اشاره به حمایت دولتی از فعالیت‌های اقتصادی و صنوف مختلف متضرر از کرونا بیان کرد: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان و مشاغلی مثل کارگران روزمزد و اصناف خرد با مشکل جدی مواجه هستند و پیگیر هستیم تا ان شاءالله از طریق تهران کمک‌هایی در این زمینه گرفته شود .

استاندار یزد ادامه داد: در بررسی‌هایی که انجام شد خلاءهای صنعتی استان شناسایی و تولیدکنندگان بسیار خوبی پای کار آمدند و با کمک آنها خط تولید 250 هزار تایی دستکش راه اندازی شد که علاوه بر نیاز استان درخواست‌های خارج استان را نیز پاسخگو هستند و دو واحد صنعتی تولید ماسک نیز در استان در آستانه راه اندازی است و تولید استان را به بالای 150 هزار ماسک می‌رساند.

وی افزود: همچنین در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده چندین واحد تولیدی ضدعفونی کننده دست و سطوح راه اندازی شد و بخشی از مشکل کمبود الکل نیز از خارج استان تامین شد و در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده در حال حاضر کمبودی در استان وجود ندارد.

خروج سه هزار اتباع خارجی به دلیل کرونا

استاندار یزد در پاسخ به سوال ایکنا در زمینه ترک اتباع خارجی به دلیل شیوع کرونا گفت: در اسفندماه بیش از سه هزار نفر از اتباع خارجی از استان یزد خارج شدند و البته مکاتباتی با مسئولان کشور داشته‌ایم که دغدغه ما برای زمان بازگشت این افراد و پیگیری اقدامات مورد نیاز است.

استاندار یزد با تشکر از حمایت و همدلی همه ارگان‌های دولتی و امنیتی و انتظامی استان تصریح کرد: خوشبختانه با همدلی خوبی که در استان وجود دارد تصمیمات مورد نیاز به صورت درست و در اولین مراحل صورت می‌گیرد فقط بعضا گلایه‌هایی از دوستانی وجود دارد که در نوشتن برخی مطالب بدون آنکه از بنده سوال کنند، مطالبی را مطرح کرده این در حالی است که بنده خود را موظف به پاسخگویی می‌دانم و بسیاری از مطالب را از طریق خبرنگاران و افراد معتمد دیگر پیگیری و بررسی کرده لذا درخواست دارم قبل از نوشتن هر مطلبی ابتدا از بنده درست یا غلط بودن آن را سوال کنند البته از زحمات همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها تشکر می‌کنم.

موردی از احتکار اقلام بهداشتی نداریم

طالبی در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص احتکار اقلام بهداشتی نیز گفت: در روزهای ابتدایی مشکلاتی در این زمینه داشتیم که با همکاری اداره کل تعزیزات، اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه و دستگاه‌های نظارتی انبار احتکار اقلام بهداشتی کشف و اقلام گرفته شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و خوشبختانه بعد از آن موردی در زمینه احتکار اقلام بهداشتی نداشتیم و هم اکنون دستگاه‌های مذکور به صورت مرتب در حال رصد بازار و انبارها هستند تا در صورت مشاهده احتکار اقلام، مورد پیگیری قرار دهند.

زمینه‌ها برای «جهش تولید» فراهم‌تر از گذشته

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص نامگذاری شعار امسال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: برنامه ریزی‌هایی در این راستا در حال انجام است که ان شاءالله برنامه مدونی را برای سال جهش تولید داشته باشیم .

طالبی افزود: سال جهش تولید بهترین ظرفیت برای استان یزد، با توجه به اینکه استانی صنعتی و تولیدی است و البته سال گذشته نیز اقدامات خوبی برای توانمند سازی صنایع و وابستگی کمتر آنها به واردات و تکنولوژی وارداتی صورت گرفت و زمینه‌ها برای جهش تولید در استان یزد فراهم‌تر از گذشته است و امیدواریم مشکلات جاری مثل کرونا به زودی تمام شده تا برنامه جدی خود را در راستای جهش تولید آغاز کنیم .

پیشگیری اصلی اساسی در بحث سیل

استاندار یزد در پاسخ به دیگر سوال ایکنا در خصوص سیل گفت: آمادگی‌های لازم در دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران صورت گرفته و به فرمانداران و هشدارهای لازم داده شده و این آمادگی وجود دارد که در صورت وجود مشکل در نقطه ای از استان ورود کنیم و اصل بر پیشگیری است و اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

 

انتهای پیام
captcha