نگرانی بنگلادش از شیوع ویروس کرونا در میان مسلمانان روهینگیایی
کد خبر: 3887564
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹

نگرانی بنگلادش از شیوع ویروس کرونا در میان مسلمانان روهینگیایی

دولت بنگلادش در چارچوب اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با ویروس کرونا، تصمیم گرفت اردوگاه‌های پناهجویان روهینگیایی در این کشور را قرنطینه کند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، محمد محبوب آلام تالوکدار، عضو کمیسیون کمک و اسکان آوارگان در بنگلادش، گفت: در چارچوب تدابیر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا (کووید-19) 34 اردوگاه پناهجویان که حدود یک میلیون روهینگیایی در آن اسکان داده شده قرنطینه و خروج این پناهجویان تا اطلاع ثانوی از اردوگاه‌ها ممنوع اعلام شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه تصمیم مذکور در چارچوب اقدامات پیشگیرانه دولت بنگلادش جهت مقابله با ویروس کرونا، اتخاذ شده است٬ اعلام کرد: در صورت شیوع کووید-19 به اردوگاه های مسلمانان آراکانی٬ کنترل این ویروس بسیار مشکل خواهد شد. بر این اساس از پناهجویان خواستیم که در خانه بمانند و تنها در موارد ضروری از خانه خارج شوند.

بنگلادش با داشتن 170 میلیون جمعیت اقدامات شدیدتری را در تمام نقاط این کشور برای مبارزه باکرونا اتخاذ کرده و ورود از مرزهای زمینی٬ ریلی و هوایی را بسته است. حمل و نقل زمینی و ریلی نیز در این کشور به حالت تعلیق درآمده است. تمام مؤسسات آموزشی از جمله نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی به جز داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها تعطیل شده‌اند.

تا کنون 39 مورد ابتلا به این ویروس در بنگلادش به ثبت رسیده و 5 تن از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
captcha