كاركنان صنوف فرهنگی ـ هنری مشمول قانون بیمه بیكاری می‌شوند
کد خبر: 3887954
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

كاركنان صنوف فرهنگی ـ هنری مشمول قانون بیمه بیكاری می‌شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان فارس با اشاره به شرایط شیوع كرونا و بیكار شدن برخی از مشاغل گفت: كاركنان صنوف فرهنگی ـ هنری مشمول قانون بیمه بیکارى می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شامگاه شنبه، 9 فروردین‌ماه از تخصیص بیمه بیکارى به كاركنان مؤسسات فرهنگی ـ هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی ـ‌ هنری که صرفاً به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده و کارگاه آنان تعطیل شده است و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند خبر داد.

وی افزود: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس ‏http://Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت‌نام اولیه را انجام دهند که مهلت ۳۰ روزه آنان رد نشود.

سهرابی بیان كرد: تمام مشاغلی که به‌صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده‌اند شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد و کسانی که در سامانه فوق ثبت‌نام می‌کنند، حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس تأکید کرد :برابر مقررات تأمین اجتماعی، لزوماً بیمه‌شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به‌صورت خویش فرما بیمه شده‌اند( مثل بیمه‌شدگان صندوق هنر) مشمول نیستند.

انتهای پیام
captcha