از مرگ نوزاد کرونایی در آمریکا تا اختصاص بودجه در استرالیا برای مقابله با خشونت‌های قرنطینه‌ای
کد خبر: 3887962
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
نوآمدهای کرونا از سراسر جهان؛

از مرگ نوزاد کرونایی در آمریکا تا اختصاص بودجه در استرالیا برای مقابله با خشونت‌های قرنطینه‌ای

کرونا نصف جمعیت جهان را قرنطینه کرده و جان ۲۸ هزار نفر را تا کنون گرفته است در این میان؛ اختصاص بودجه در استرالیا برای مقابله با خشونت خانگی ناشی از شیوع کرونا، مرگ نوزادی با کرونای مثبت در آمریکا، تأثیر صابون معمولی در نابودی کرونا و عقب‌نشینی ترامپ از قرنطینه نیویورک بخشی از رویدادهای ویروسی طی 24 ساعت گذشته بوده است.

به گزارش ایکنا، به علت شدت یافتن آمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا، نصف جمعیت جهان در قرنطینه به‌سر می‌برند.
در پی شدت یافتن آمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا در هفته‌های اخیر در سطح جهان، شمار کشورهایی که محدودیت قرنطینه را اعمال کرده‌اند به صورت چشمگیری افرایش یافته و بدین ترتیب بیش از ۳ میلیارد نفر از کل جمعیت جهان در قرنطینه به‌سر می‌برند. این در حالی‌ست که در برخی از کشورهای مسلمان از جمله پاکستان و اندونزی، مقامات با مشکل جلوگیری مردم از رفتن به مساجد و به‌جا آورن نماز جمعه روبه‌رو هستند.

مقامات بهداشتی آمریکا نیز اعلام کردند که ظرفیت بیمارستانی این کشور تقریباً تکمیل شده و این در حالی‌است که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از چین، خاستگاه اصلی این ویروس پیشی گرفته است. وضعیت بهداشتی در قاره اروپا همچنان نگران‌کننده گزارش شده است و ایتالیا بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان را طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسانده است.

اختصاص بودجه در استرالیا برای مقابله با خشونت خانگی ناشی از شیوع کرونا

استرالیا روز یکشنبه، ۱۰ فروردین از اختصاص مبلغ ۸۲ میلیون یورو (۱۵۰ میلیون دلار استرالیا) برای مقابله با خشونت خانگی که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در حال افزایش است، خبر داد.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، گفت که این مبلغ بخشی از برنامه کمک مالی ۱.۱ میلیارد دلار استرالیا، برای کمک به بخش بهداشت و درمان است. این مبلغ به‌ویژه به سازمان‌هایی اختصاص پیدا می‌کند که در زمینه مقابله با خشونت خانگی در حال فعالیت هستند.

موریسون همچنین از افزایش ۷۵ درصدی جست‌وجو درباره موضوع خشونت خانگی در گوگل، از زمان آغاز اقدام‌های دولت استرالیا برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

ثبت ۲۷۰ مورد جدید از ابتلا به کرونا در روسیه/ قربانیان ۸ نفر شدند

وزارت بهداشت روسیه در بیانیه‌ای از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به بیش از ۱۵۰۰ نفر خبر داد. به نقل از اسپوتنیک، وزارت بهداشت روسیه با صدور بیانیه‌ای از ثبت ۲۷۰ مورد جدید از ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در روسیه به هزار و ۵۳۴ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت روسیه همچنین اعلام کرد که شمار قربانیان ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور به ۸ نفر رسیده است.

مرگ نوزادی با کرونای مثبت در آمریکا

مقام‌های ایالت ایلینوی آمریکا می‌گویند که یک نوزاد زیر یکسال در این ایالت که آزمایش ویروس کرونای وی مثبت اعلام شده بود، جان باخت.

جی پریتزکر، فرماندار ایلینوی اعلام کرد که تحقیقات برای شناسایی علت مرگ این نوزاد در دست بررسی است و آن‌ها پیگیری می‌کنند که آیا این نوزاد از نظر سلامتی مشکل داشته است یا نه.

وی پیش از این در یک نشست خبری با اعلام خبر جان باختن این نوزاد گفته بود: «می‌دانم این خبر چقدر دردناک است و اعتراف می‌کنم با شنیدن آن شوکه شدم.»

تحقیقات کامل برای تعیین علت مرگ در حال انجام است. ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا از شیوع این ویروس کشنده جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد که تا پیش از این، مرگ نوزادی در اثر ابتلا به کووید ۱۹ گزارش نشده است.

جانسون: وضعیت بغرنج‌تر خواهد شد/ محدودیت‌های بیشتری در راه است

نخست‌وزیر انگلیس که خود به کرونا مبتلا شده و اکنون در قرنطینه به‌سر می‌برد، در نامه‌ای خطاب به شهروندان این کشور هشدار داد که وضعیت انگلیس در سایه شیوع کرونا بغرنج‌تر خواهد شد.

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس که خود به کرونا مبتلا شده و اکنون در قرنطینه به‌سر می‌برد، در نامه‌ای خطاب به شهروندان این کشور هشدار داد که وضعیت انگلیس در سایه شیوع کرونا بغرنج‌تر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جانسون در نامه خود خطاب به شهروندان انگلیسی آورده است که در سایه شرایط کنونی محدودیت‌های بیشتری در این کشور در راه خواهد بود.

در نامه جانسون همچنین تأکید شده است: این مهم است که با شما صادق سخن بگویم و اعلام کنم اوضاع پیش از آنکه بهتر شود، بدتر خواهد شد. به همین خاطر هرچه توصیه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم، جان انسان‌های کمتری از بین خواهد رفت و زودتر می‌توانیم به زندگی عادی بازگردیم.

نخست‌وزیر انگلیس تأکید کرده است: در این شرایط اضطرار ملی از شما می‌خواهم که در خانه بمانید، از سازمان خدمات ملی بهداشت حمایت کنید و جان مردم را نجات دهید.

جدیدترین آمار از شمار مبتلایان به کرونا در لبنان و عراق

طبق آخرین گزارش‌ها شمار مبتلایان به کرونا در لبنان و عراق به ترتیب به ۴۳۸ و ۵۴۷ نفر افزایش یافته است.

آخرین اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عراق و لبنان است.

کارشناسان: صابون معمولی تأثیر زیادی در نابودی کرونا دارد

 کارشناسان دانشکده تحقیقات انرژی و زیستی دانشگاه «حمد بن خلیفه» قطر معتقدند که برای از بین بردن ویروس کرونا استفاده از صابون‌های معمولی رقیق شده با آب مؤثرتر از سایر مایعات پاک کننده است.

تارنمای روزنامه الرایه قطر به نقل از دکتر «اولواسیون اوجونبی» نوشت: صابو‌ن‌های معمولی رقیق شده با آب برای از بین بردن بسیاری از انواع مختلف باکتری‌ها و ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا مؤثرتر از سایر مواد مایع پاک کننده است.

وی که در یک کنفرانس عملی برگزار شده توسط این دانشکده در دانشگاه «حمد بن خلیفه» قطر سخن می‌گفت، افزود: برای پیشگیری از بیماری کرونا در صورت عدم وجود صابون و آب لازم است که از مواد ضدعفونی کننده که حاوی مقدار زیادی الکل هستند، استفاده شود.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در دانمارک و نروژ

شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای دانمارک و نروژ افزایش یافت. وزارت بهداشت دانمارک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت دانمارک تأکید کرده که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۲ هزار و ۳۹۵ نفر رسیده است.

این درحالی است که در نروژ نیز شمار مبتلایان به کرونا روند صعودی داشته است.

عقب‌نشینی ترامپ از قرنطینه نیویورک: توصیه سختگیرانه منع سفر

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حالی روز گذشته ابتدا اعلام کرد که در حال بررسی قرنطینه کوتاه مدت نیویورک است که چند ساعت بعد از این مطرح کردن این موضوع در توئیتی از قرنطینه این ایالت به همراه دو ایالت دیگر عقب‌نشینی کرد و گفت دستور سخت‌گیرانه منع سفر در این ایالت‌ها صادر می‌شود.

وی روز شنبه(۹ فروردین) ابتدا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «ما در حال بررسی برخی موارد خاص هستیم. برخی علاقه‌مندند که نیویورک به دلیل اینکه یکی از کانون‌های مهم شیوع کرونا است، قرنطینه شود.» وی این احتمال را مطرح کرد که امروز درباره قرنطینه دو هفته‌ای کوتاه مدت نیویورک تصمیم‌گیری شود.

شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا به مرز ۴۰۰۰ نفر رسید

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه از افزایش شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا به مرز ۴۰۰۰ نفر خبر داد.

 وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از ثبت موارد جدیدی از ابتلا به کرونا در اراضی اشغالی خبر داد.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در میان صهیونیست‌ها به مرز ۴۰۰۰ نفر رسیده است.

گفتنی است، آمار منتشر شده از مبتلایان به کرونا توسط وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در حالی است که «اسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم اشغالگر هشدار داده بود که تل‌آویو در آستانه از دست دادن کنترل برای مهار شیوع ویروس جدید کرونا است.

انتهای پیام
captcha