دبیرکل ناتو خواستار توقف خشونت‌ها در افغانستان شد
کد خبر: 3888075
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
در سایه تهدید کرونا؛

دبیرکل ناتو خواستار توقف خشونت‌ها در افغانستان شد

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو با تأکید بر آسیب‌پذیری افغانستان از بیماری کووید ۱۹ تقاضا کرد تا به‌منظور تسهیل ارسال کمک‌های بشر دوستانه، خشونت‌ها در این کشور دست‌کم به‌طور موقتی قطع شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العین، دبیرکل ناتو روز یکشنبه، 10 فروردین خواستار توقف خشونت‌ها در افغانستان شد.

ینس استولتنبرگ با تأکید بر آسیب‌پذیری افغانستان از بیماری کووید ۱۹ تقاضا کرد تا به‌منظور تسهیل ارسال کمک‌های بشر دوستانه خشونت‌ها در این کشور دست‌کم به‌طور موقتی قطع شوند. ناتو قریب ۱۶ هزار نیرو در خاک افغانستان دارد.

استولتنبرگ با یادآوردی دو معضل اساسی عدم ثبات و خشونت در افغانستان تلویحاً گفت که در شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا این کشور احتمال دارد با یک فاجعه انسانی عمیق‌تر مواجه شود.

کابل تاکنون مرگ دو تن را بر اثر کووید ۱۹ تأیید کرده است. طبق آمار رسمی افغانستان دست‌کم ۱۱۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. افغانستان از روز گذشته تمهیدات ویژه‌ای را خاصه در کابل برای مهار شیوع ویروس کرونا به اجرا درآورده و محدودیت‌های شدیدی را برای تردد و فعالیت‌های اجتماعی غیرضروری مردم در نظر گرفته است.

با توجه به امکانات بهداشت و ظرفیت درمانی بسیار محدود و اولیه این کشور ۳۵ میلیونی نگرانی‌های زیادی در صورت شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور به‌وجود آمده است. مرزهای مشترک با چین و ایران، دو کشور درگیر با این معضل نیز سبب شده تا کارشناسان نسبت به شیوع گسترده این ویروس در میان ملتی که نزدیک چهار دهه است روی خوش ندیده‌اند، هشدار دهند.

دو همین حال مقامات افغانستان برای جلوگیری از مرگ و میر در ندامت‌گاه‌های این کشور دست‌کم ۱۰ هزار زندانی را قرار است آزاد کنند.

از زمان امضای توافق صلح میان طالبان و آمریکا، نیروهای طالبان عمدتاً تنها نیروهای دولتی را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام
captcha