جهاد اسلامی: روز زمین یادآور حقوق ملت فلسطین است
کد خبر: 3888247
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

جهاد اسلامی: روز زمین یادآور حقوق ملت فلسطین است

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: روز «زمین» یادآور درد و رنج بی‌انتهای ملت فلسطین و حقوق غیرقابل انکار آنها است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «فلسطین آنلاین»،‌ «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز دوشنبه، 11 فروردین، در گفت‌وگوی مطبوعاتی به مناسبت روز «زمین»‌ تأکید کرد: روز زمین یادآور درد و رنج بی‌انتهای ملت فلسطین و شهدای فلسطینی است که دست از مبارزه برنداشتند و همچنین یادآور حقوق این ملت است که با مرور زمان و گذشت سال‌ها، از بین نخواهد رفت.
 
وی در این گفت‌وگو اظهار کرد: یادبود روز زمین، امسال در حالی برگزار می‌شود که فلسطینیان و همه مسلمانان و حتی سایر ملت‌های جهان با بیماری همه‌گیر کرونا روبه‌رو هستند.
 
عزام افزود: در سال‌های گذشته روز زمین فرصتی برای تأکید بر همبستگی با ملت فلسطین بود اما امسال فلسطینیان نیازمند همبستگی برای مقابله با بیماری کرونا هستند که به شکل قابل توجهی همه جهان را درگیر کرده است. لذا در این زمان، نیاز جهان به ارزش‌ها و همبستگی و عدالت، بیش از هر زمان دیگری است و مسئله فلسطین مهمترین آزمایش برای موفقیت یا عدم موفقیت این نظام جدید جهانی خواهد بود.
 
مردم فلسطین، امروز دوشنبه (30 مارس/ 11 فروردین)، چهل و چهارمین سالروز «زمین» را گرامی می‌دارند. در چنین روزی در سال 1976 میلادی، هزاران هکتار از زمین‌های فلسطینیان در منطقه «الجلیل» واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. به دنبال این اقدام جنایتکارانه، مردم فلسطین به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض‌آمیز دست زدند.
 
اعتراض فلسطینی‌ها به اقدام غاصبانه اسرائیل در فلسطین اشغالی به درگیری‌های شدید بین آنها و نظامیان اسرائیلی انجامید که در این درگیری‌ها 6 فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.
 
بر این اساس، مردم فلسطین هر ساله روز 30 مارس را با هدف پاسداشت شهدای سال 1976 میلادی گرامی داشته و تظاهرات ضد اسرائیلی در این روز برگزار می‌کنند. اما امسال برای نخستین بار تظاهرات مردم فلسطین در این روز به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نمی‌شود.
 
انتهای پیام
captcha