الحشد الشعبی حمله داعش به شرق عراق را دفع کرد
کد خبر: 3888293
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵

الحشد الشعبی حمله داعش به شرق عراق را دفع کرد

سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق دوشنبه شب اعلام کرد که نیروهای این گروه عملیات باقی‌مانده گروهک تروریستی در استان دیاله در شرق عراق صورت گرفت دفع کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایرنا، تارنمای "بغداد الیوم" نوشت: یک منبع نظامی عراقی که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت که حملات باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش عصر دوشنبه با سلاح‌های سبک و متوسط در منطقه "نفت‌خانه در ۸۹ کیلومتری شمال شرق بعقوبه روی داده است.

وی گفت که درگیری میان نیروهای الحشد الشعبی و داعش همچنان ادامه دارد و ۲ تن از نیروهای الحشد زخمی شدند.

الحشد الشعبی ساعاتی پیش نیز اعلام کرد که نیروهای تیپ ۱۸ عملیات عناصر داعش در منطقه «عکاشات» در غرب استان الانبار در غرب عراق را دفع کردند.

در همین حال، الحشد الشعبی امروز دوشنبه از آغاز عملیات «بهار پیروزی» برای پاکسازی بیابانهای استانهای «نینوا» و «صلاح الدین» از وجود بقایای داعش در شمال عراق خبر داد.

روز شنبه هم نیروهای الحشد الشعبی مخفیگاههای گروه تروریستی داعش را در شمال شرقی «بعقوبه» مرکز استان «دیاله» با خمپاره هدف قرار دادند.

نیروهای الحشد الشعبی اوایل هفته گذشته نیز در عملیاتی امنیت هشت منطقه در استان شرقی دیاله را با پاکسازی عناصر تروریستی داعش تامین کردند.

سازمان الحشد الشعبی عمده‌ترین و مهمترین نیروی عملیاتی عراق علیه تروریستهای داعش به شمار می‌رود.

در سایه آشوب‌ها و ناآرامی‌های اخیر در عراق گروه تروریستی داعش قوت گرفته است.

استان‌های نینوا، الانبار، صلاح‌الدین، جنوب کرکوک و دیاله در این مدت شاهد حمله‌ها و تحرک‌های گروه‌های تروریستی بوده ؛ موضوعی که نیروهای دولتی را به انجام عملیات مختلف امنیتی در این مناطق واداشته است.

داعش ۲ سال پیش در عراق شکست خورد اما برخی عناصر باقی مانده در گوشه و کنار این کشور دست به حملات پراکنده می زنند.

انتهای پیام
captcha