تحرکات آمریکا در 6 استان عراق/ استقرار سامانه دفاعی در پایگاه «التاجی»
کد خبر: 3888513
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

تحرکات آمریکا در 6 استان عراق/ استقرار سامانه دفاعی در پایگاه «التاجی»

یک منبع امنیتی با اعلام تحرکات بالگردهای نظامی آمریکا در 6 استان عراق، نسبت به هدف قرارگرفتن پایگاه‌های حشدالشعبی در این مناطق هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، یک منبع امنیتی اعلام کرد: مسئولان آمریکایی به فرماندهی عملیات مشترک عراق ابلاغ کرده‌اند که آن‌ها در راستای اقدامات دفاعی، ملزم به اتخاذ اقداماتی علیه منابع تهدید ضد نظامیان و اتباع آمریکایی هستند.

براساس این گزارش، منابع آمریکایی گروه‌های مسلح(نیروهای حشدالشعبی) را متهم به حمله موشکی به پایگاه‌ها و منافع آمریکا در عراق می‌کنند.

استقرار سامانه دفاعی در پایگاه التاجی بغداد

همچنین، یک منبع امنیتی در عراق از استقرار سامانه دفاع موشکی از سوی آمریکا در پایگاه «التاجی» واقع در شمال بغداد خبر داد.

براساس این گزارش، هدف از استقرار این سامانه دفاع موشکی کوتاه‌برد، مقابله با حملات احتمالی علیه نظامیان آمریکایی و انهدام موشک‌ها و خمپاره‌ها در هوا قبل از رسیدن به پایگاه التاجی است.
 
پرواز گسترده بالگردهای آمریکایی بر فراز دیاله و صلاح‌الدین

پایگاه خبری «المعلومه» عراق نوشت: کریم علیوی، نماینده ائتلاف فتح عراق با اشاره به پرواز گسترده بالگردهای آمریکایی بر فراز دیاله و صلاح‌الدین، نسبت به حملات احتمالی آمریکا به سیاستمداران عراقی مخالف سیاست‌های واشنگتن هشدار داد.
تحرکات آمریکا در 6 استان عراق/ استقرار سامانه دفاعی در پایگاه «التاجی»
وی در ادامه استقرار پاتریوت را نقض جدید حاکمیت عراق دانست و گفت: آمریکا و اسرائیل دست به حمله رسانه‌ای علیه عراق با هدف روی کار آوردن الزرفی زده‌اند.

کریم علیوی با اشاره به این که دولت اطلاعاتی از حملات احتمالی آمریکا دارد، گفت: پروازهای گسترده بالگردهای آمریکایی بر فراز دیاله و صلاح الدین گواه بر حمله نظامی احتمالی آمریکاست.
 
جنبش الابدال: اطلاعاتی درباره قصد آمریکا برای حمله به حشدالشعبی دریافت کرده‌ایم

پایگاه خبری «المعلومه» نوشت: «کمال الحسناوی»، معاون دبیرکل جنبش «الابدال» عراق امروز  تاکید کرد که جنبش وی اطلاعات دقیقی از «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر مستعفی عراق درباره قصد آمریکا در هدف قرار دادن مقرهای حشدالشعبی و گروه‌های مقاومت دریافت کرده است. اگر آمریکا این بار خطایی انجام دهد، پاسخ گروه های مقاومت بسیار کوبنده خواهد بود.
 
وی در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید گفت: جنبش الابدال اطلاعات دقیقی در دست دارد که آن را از عبدالمهدی دریافت کرده است که نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد حملاتی علیه سایت‌های نظامی متعلق به حشدالشعبی انجام دهد.
تحرکات آمریکا در 6 استان عراق/ استقرار سامانه دفاعی در پایگاه «التاجی»
الحسناوی افزود: با توجه به این اطلاعات، همه اقدامات امنیتی پیشگیرانه برای جلوگیری از تلفات عمده انسانی و مادی در صورت بروز هر گونه حمله آمریکا به مقرهای حشدالشعبی و گروه‌های مقاومت و همچنین فرماندهان اتخاذ و نیز طرح‌ها و مقرهای جایگزین برای هرگونه شرایط اضطراری پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که هر گونه حمله جدید علیه حشدالشعبی و گروه های مقاومت انجام شود، ما این بار پاسخ بسیار کوبنده‌ای به آمریکایی‌ها خواهیم داد.

الحسناوی همچنین گفت که این حمله به گروه‌های مقاومت برای اجرای حملات علیه نظامیان آمریکایی به عنوان نیروهای اشغالگر، مشروعیت خواهد بخشید و همه چیز را برای رویارویی و پاسخ آماده خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha