هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی در زندان‌های بحرین به دلیل کرونا
کد خبر: 3888828
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی در زندان‌های بحرین به دلیل کرونا

گروهی از زندانیان سیاسی بحرین با صدور بیانیه‌ای نسبت به وقوع فاجعه انسانی در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه به دلیل خطر انتقال ویروس کرونا هشدار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «البحرین الیوم»، گروهی از زندانیان سیاسی بحرین در زندان مرکزی «جو» در این بیانیه ضمن حمایت از بیانیه شب گذشته آیت‌الله عیسی قاسم درباره تأکید بر ضرورت آزادی زندانیان سیاسی بحرین، اعلام کردند که آزادی زندانیان سیاسی و آزادی بیان باید به سرعت انجام شود.
 
در این بیانیه که امروز، 15 فروردین‌ماه، منتشر شد، آمده است: آیت‌الله عیسی قاسم دست روی زخم گذاشتند، اما آیا مرد مسئولی در حاکمیت پیدا می‌شد که به این مسئله رسیدگی کند؟.
 
زندانیان بحرین در این بیانیه از جامعه بین‌المللی و نهادی بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر خواستند که به وضعیت فاجعه انسانی در زندان‌های بحرین رسیدگی کنند.
 
در این بیانیه همچنین، از طرح گفتن تکبیر بر روی پشت بام منازل در بحرین که قرار است، عصر امروز در همبستگی با زندانیان بحرین صورت گیرد، تمجید شد.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین، شامگاه پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای،  بر ضرورت آزادی زندانیان سیاسی در بحرین در سایه شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.
 
یادآوری می‌شود، هزاران زندانیان سیاسی در بحرین در شرایط دشواری در زندان‌های این کشور قرار دارند و آن‌ها اخیرا از احتمال انتقال کرونا به داخل زندان هشدار داده‌اند.
انتهای پیام
captcha