همکاری خانه‌های سلامت در اجراى طرح غربالگری کرونا
کد خبر: 3888913
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

همکاری خانه‌های سلامت در اجراى طرح غربالگری کرونا

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، از همکاری خانه‌های سلامت در اجراى طرح غربالگری کرونا، همزمان با اجرای طرح ملی غربالگری بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور، با محوریت و راهبرى شهرداران مناطق نسبت به افزایش شهروندان تهرانی تحت پوشش این طرح خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی‌یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح ملی غربالگری بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور، براساس تصمیم ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت خانه‌های سلامت محلات ۳۵۲ گانه شهر تهران با محوریت و راهبرى شهرداران مناطق نسبت به افزایش شهروندان تهرانی تحت پوشش این طرح اقدام شود.
 
وی افزود: به همین منظور جلسه هماهنگی این فعالیت با حضور مدیر کل سلامت شهرداری تهران و معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تشکیل شد.

به گفته جوادی‌یگانه پس از برگزاری این نشست بلافاصله مصوبات جلسه طی یک بخشنامه به شهرداران مناطق ۲۲ گانه ابلاغ و مقرر شد تا ظرف ۲۴ ساعت جلسه ویژه‌ای فی‌مابین شهرداری مناطق و مدیران مراکز بهداشتی درمانی برگزار و ساز و کار اجرایى پیش‌بینى شود.

جوادی‌یگانه بیان کرد: پیرو این بخشنامه در بسیاری از مناطق با حضور شهرداران محترم مناطق جلسه مذکور برگزار و راهکار‌های همکاری مشترک مورد بررسی قرار گرفت.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد به منظور افزایش پوشش شهروندان در این طرح تبادل اطلاعات خوبی بین خانه‌های سلامت و مراکز بهداشتی در دست انجام است به همین منظور مراکز تماس تلفنی توسط شهرداری تهران در بسیاری از مناطق تجهیز و راه‌اندازی شد.

جوادی‌یگانه همچنین به تفاهم به عمل آمده با دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص ارائه خدمات سلامت روان به خانواده‌های درگیر با این بیماری اشاره و اعلام کرد: مقرر شد تا مشاوران همکار با خانه‌های سلامت در صورت تمایل خانواده‌های مبتلا و یا خانواده‌هایی که عزیزان خود را به علت این بیماری از دست داده‌اند خدمات مشاوره و روانشناسی را به صورت رایگان ارائه کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن اعلام آمادگی کامل شهرداری تهران در همکاری با وزارت بهداشت در مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹، اظهار کرد: امیدواریم تا ۲۰ فروردین‌ماه، سطح پوشش غربالگری شهروندان در سطح شهر تهران را به نقطه مطلوب برسانیم.
انتهای پیام
captcha