تداوم بازداشت‌های سیاسی در عربستان
کد خبر: 3888958
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

تداوم بازداشت‌های سیاسی در عربستان

حساب کاربری موسوم به «بازداشت‌شدگان اندیشه» در توئیتر از بازداشت‌ 9 نفر از شهروندان عربستان در این کشور خبر داد.

تداوم بازداشت های سیاسی در عربستانبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی(صفا)، حساب کاربری موسوم به «بازداشت‌شدگان اندیشه» در توئیتر با اعلام این خبر تصریح کرد: تحقیق درباره اسامی بازداشت‌شدگان ادامه دارد.

این حساب کاربری پیش از این در 31 مارس نیز درباره سوء استفاده رژیم سعودی از مشغول بودن افکار عمومی جهان به شیوع کرونا برای تداوم بازداشت شهروندان عربستانی هشدار داد.

براساس این گزارش این بازداشت‌ها شامل تعداد زیادی از فعالان از جمله اصحاب رسانه می‌شود، در حالی که هیچ خبری از این بازداشت‌ها در رسانه‌های سعودی منتشر نشده است.

حساب کاربری موسوم به «بازداشت‌شدگان اندیشه» ضمن محکوم کردن سوء استفاده از بحران کرونا در جهان برای بازداشت شهروندان، خواستار آزادی این گروه و دیگر زندانیان اندیشه شد.

شبکه الجزیره نیز پیش از این به نقل از «یحیی عسیری»، فعال حقوقی سعودی، تصریح کرد: مسئولان سعودی نمی‌خواهند هیچ نظر مخالفی را بشنوند؛ به همین دلیل تمامی افراد را، حتی کسانی که روزگاری با آنان بودند، تحت تعقیب قرار می‌دهند.

عربستان سعودی از نوامبر ۲۰۱۷ شاهد موجی از بازداشت‌هاست که در ابتدا شامل ده‌ها شاهزاده و مسئول بلندپایه و وزیر بود که با دستور شخص محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، در هتل «ریتز کارلتون» در ریاض بازداشت شدند.

پس از آن، مقامات سعودی دایره بازداشت‌ها را گسترده‌تر و دستور پیگرد مبلغان مذهبی، سیاستمداران و بازرگانان برجسته این کشور را نیز صادر کردند، تا جایی که شماری از پسرعموهای بن‌سلمان و خانواده‌ها و فرزندان آنها نیز شامل شد. 

انتهای پیام
captcha