سرمایه‌گذاری در موقوفه «آل احمد» داورزن با هدف جهش تولید
کد خبر: 3889003
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری در موقوفه «آل احمد» داورزن با هدف جهش تولید

حجت‌الاسلام خانی با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه داورزن برای تحقق شعار سال ۹۹، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف موقوفه آل احمد با هدف جهش تولید در دستور کار است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با اشاره به برنامه‌های این اداره برای تحقق شعار سال ۹۹، گفت: شغل بیشتر واقفان داورزنی کشاورزی است و بیشتر موقوفات این شهرستان به زمین‌های کشاورزی اختصاص داده شده و در این اراضی وقفی انجام سرمایه‌گذاری‌هایی با هدف ایجاد اشتغال و جهش تولید در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا در اراضی مستعد موقوفه آل احمد داورزن، سه هکتار کشت گندم، شش هکتار کشت جو، سه هکتار کشت خاکشیر، هفت هکتار کشت ذرت علوفه‌ای، پنج هکتار باغ پشته، چهار هکتار باغ انگور و  نیم هکتار کشت نعنا فلفلی و آویشن و چای ترش انجام شده است که این کار اشتعال‌زایی مستقیم و دائم شش نفر و غیرمستقیم بیش از 30 نفر را به همراه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه داورزن با اشاره به ادامه فعالیت‌های سال قبل با توسعه سطح کشت تا دو برابر، تصریح کرد: بسته‌بندی گیاهان دارویی و عرضه به بازار، اقدامات باغ انگور چهار هکتاری و فروش بیش از چهارهزار نهال انگور جهت افزایش سطح باغات، طرح و برنامه‌ریزی جهت احداث استخر چندمنظوره (ذخیره آب و پرورش ماهی و...) به ابعاد 12 هزار مترمکعب، اقدامات اولیه جهت نگهداری ۵۰ رأس گوسفند دامداری سبک، از اقدامات این اداره در جهت جهش تولید در سال 99 است.

خانی اظهار کرد: حمایت از کشاورزان موقوفه جهت افزایش ضریب بهره‌وری از قبیل تراکتور و ادوات و آبیاری، راه‌اندازی سیستم آبیاری تحت فشار جهت افزایش راندمان تولید قطره‌ای و بارانی، استفاده از توان و ظرفیت بومی شهرستان در پیشبرد امور از قبیل فروش محصولات و کارگر و کارشناس و ماشین آلات از دیگر اقدامات خواهد بود.

وی در پایان گفت: موقوفه آل احمد با داشتن یک حلقه چاه عمیق، 100 هکتار اراضی، استخرهای پرورش ماهی و آبیاری تحت فشار به یک مجتمع کشت و صنعت در شهرستان تبدیل شده است که این موقوفه در آبان‌ماه ۱۳۴۹ توسط واقف خیراندیش ابوالقاسم آل احمد سبزواری وقف امور عام المنفعه، درمان بیماران، آموزش و پژوهش، امداد و نجات و ایتام شده است.
 

زهرا چشمی
انتهای پیام
captcha