کمک به اقشار آسیب‌پذیر یزدی / توزیع 5 هزار بسته معیشتی
کد خبر: 3889074
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
از سوی خانه فرهنگ صدوقی صورت گرفت؛

کمک به اقشار آسیب‌پذیر یزدی / توزیع 5 هزار بسته معیشتی

حجت‌الاسلام محمد صدوقی با اشاره به تبعات کرونا در جامعه و با هدف کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه از توزیع بیش از 5 هزار بسته معیشتی در مناطق کمتر برخوردار و محلات حاشیه‌ای شهر خبر داد.

غبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد صدوقی، مدیرعامل خانه فرهنگ صدوقی ظهر امروز، 16 فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و همچنین کمبودهایی که در زمینه تجهیزات بهداشتی در همان ابتدا به وجود آمد، کمک گرفتن از خیران در دستور کار خانه فرهنگ صدوقی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در گام اول در نامه‌ای خطاب به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اعلام نیاز این دانشگاه و بیمارستان‌ها مدنظر قرار گرفت و در گام بعدی برای صدور مجوز و هماهنگی با دادستان محترم انجام و شماره حسابی برای دریافت کمک‌های مردمی و ساماندهی خرید تجهیزات مورد نیاز در نظر گرفته شد.

تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان‌ها

حجت‌الاسلام صدوقی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 15 میلیارد ریال هزینه شده است گفت: در ابتدای شروع فعالیت در نامه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی و اطلاع از نیازهای آنها که عمده آن ماسک، مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی بود، به سرعت تهیه و برخی از این اقلام که در استان قابل تهیه نبود نیز از دیگر استان‌ها تهیه و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت.

وی افزود: هدف این خانه کمک به خادمان سلامت و فرهنگسازی همدلی و همکاری آحاد مختلف مردم در مواقع بحرانی بود و اینکه قوت قلبی برای کادر درمانی باشیم.

صدوقی تهیه 10 هزار بسته بهداشتی و توزیع با کمک نیروهای مردمی و نقطه‌گذاری از سوی اداره بهداشت را از دیگر اقدامات دانست و گفت: خوشبختانه در حال حاضر از طریق حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اعلام کردند که دیگر نیاز به کمک ندارند، لذا کمک‌ها به حوزه پیشگیری اختصاص خواهد یافت.

ایجاد بستری برای مشاوره شهروندان 

وی ادامه داد: خانه فرهنگ صدوقی سعی کرد ابعاد مختلف کرونا را در نظر بگیرد و البته ابعاد اجتماعی این بیماری برای ما مهم بود لذا در مرحله بعدی با توجه به ضرورت فعالیت‌های هنری و فرهنگی و تقویت روحیه مردم و با کمک انجمن روانپزشکان بستری برای مشاوره به همشهریان از طریق تماس تلفنی ایجاد شد.

مدیرعامل خانه فرهنگ صدوقی اظهار کرد: با توجه به تبعاتی که به دلیل کرونا برای برخی خانواده‌ها به وجود آمد و با هدف کمک به اقشار آسیب‌پذیر با همکاری خیران و معتمدان محلات و همچنین هیئات مذهبی و موسسات خیریه مجوز دار بیش از 5 هزار بسته معیشتی در دو مرحله تهیه و عمدتا در محلات حاشیه ای شهر یزد و در برخی از شهرستان‌ها توزیع شد.

شناسایی صنف‌های آسیب‌دیده

وی تصریح کرد: با گذشت زمان و تبعات اقتصادی این بیماری و مشکلاتی که برای برخی به وجود آمد، با برخی از خیران در حال بررسی هستیم تا صنف‌های آسیب‌دیده را شناسایی و وام‌هایی متناسب با شغل‌های مختلف پرداخت شود.

مدیرعامل خانه فرهنگ صدوقی گفت: به جز بیمارستان‌های اردکان و بافق به همه بیمارستان‌های استان در زمینه تامین وسایل و مواد بهداشتی لازم کمک رسانی شد اما بیشترین فعالیت ما در مناطق کمتر برخوردار شهرستان یزد بوده است و به فضل خداوند و با کمک مردم ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام
captcha