برنامه قرآنی رسانه انگلیسی برای مخاطبان مسلمان
کد خبر: 3889200
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

برنامه قرآنی رسانه انگلیسی برای مخاطبان مسلمان

شرکت رادیویی بی‌بی‌سی انگلیس تصمیم گرفته است که بخشی از زمان برنامه‌های خود را به پخش آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از پیامبر اکرم(ص) اختصاص دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از «عربی ۲۱»، شرکت رادیویی بی‌بی‌سی در نظر دارد از ۱۴ رادیوی محلی بی‌بی‌سی آیاتی از قرآن کریم و ترجمه احادیث پیامبر اسلام(ص) را پخش کند.

پایگاه خبری «میدل ایست آی» به نقل از «کریس بیرنز»، مسئول رادیوهای محلی بی‌بی‌سی، نوشت: هدف از این اقدام، ارتباط با بخشی از جامعه مسلمان بریتانیا و نشان دادن  همیاری و همبستگی با مسلمانان در شرایطی است که همه مردم انگلیس در قرنطینه خانگی به‌ سر می‌برند.

«هاری فارلی»، یکی از مدیران بی‌بی‌سی، گفت: رادیو بی‌بی‌سی روزهای یکشنبه هر هفته از تمام ایستگاه‌های محلی خود، که ۳۹ ایستگاه را شامل می‌شود، مراسم نیایش مسیحیان را پخش می‌کند.

یادآور می‌شود بیماری کرونا در انگلیس به‌طور گسترده شیوع یافته و تاکنون بیش از ۴۱ هزار مورد در این کشور به ثبت رسیده است که حدود ۴۳۰۰ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

دولت انگلیس پیش‌تر تصمیم گرفت که تمام عبادتگاه‌ها را به‌منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تعطیل کند.

گفتنی است، حدود ۵ درصد از جمعیت انگلیس را مسلمانان تشکیل می‌دهند و بر اساس آمارهای ابتدای سال جاری، شمار مسلمانان این کشور از ۳ میلیون نفر عبور کرده است.
انتهای پیام
captcha