پناه‌ بردن اروپا به اذان در بحران کرونا + فیلم
کد خبر: 3889370
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

پناه‌ بردن اروپا به اذان در بحران کرونا + فیلم

طنین‌انداز شدن آزادانه نوای اذان از بلندگوهای مساجد پنج کشور اروپایی در روزهای شیوع کرونا با استقبال گسترده مسلمانان و کاربران فضای مجازی مواجه شده است، در حالی که پیش از این پخش اذان بدون بلندگو و فقط در داخل مساجد مجاز بود.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه مستقل «المنار»، مسجد «دار السلام» برلین، پایتخت آلمان، برای نخستین‌بار از بلندگوهای مسجد صدای اذان را طنین‌انداز کرد و این مسئله ابراز خرسندی بسیاری از شهروندان آلمانی را در پی داشت و آنان ویدئوهایی را از صدای اذان منتشر کردند.

بروکسل، پایتخت بلژیک، از دیگر شهرهایی است که نوای اذان در خیابان‌های آن برای نخستین‌بار طنین‌انداز شد، در حالی که پیش از این پخش صدای اذان بدون بلندگو و فقط در داخل مساجد مجاز بود.

مسجدجامع شهر «لیون» فرانسه نیز در روزهای شیوع کرونا اذان مغرب را از بلندگوهای این مکان عبادی پخش کرده و ویدئوهایی از آن در فضای مجازی منتشر شده است.

همچنین در اسپانیا محمد حدید، میلیاردر فلسطینی‌الاصل، ویدئویی را از پخش اذان از بلندگوهای مسجد شهر «گرانادا»(غرناطه) را در اینستاگرام منتشر کرده است، در حالی که به گفته وی از بیش از پانصد سال قبل پخش اذان در این مسجد متوقف شده بود.

مساجد هلند نیز جمعه، 15 فروردین، برای نخستین‌بار نوای روح‌بخش اذان را آشکارا و از بلندگوهای مساجد پخش کردند و این اقدام مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

فیلم پخش اذان در خیابان‌های بروکسل، پایتخت بلژیک

انتهای پیام
captcha