هشدار اتحادیه عرب درباره شیوع کرونا در زندان‌های اسرائیل
کد خبر: 3889678
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

هشدار اتحادیه عرب درباره شیوع کرونا در زندان‌های اسرائیل

اتحادیه عرب درباره خطرات ناشی از انتشار ویروس کرونا در میان اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل هشدار داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «آناتولی عربی»، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در نامه به «روپر ماردینی»، مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، ضمن هشدار نسبت به خطرناک بودن وضعیت حدود 5 هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل در شرایط شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی، خاطرنشان کرد: در میان اسرای فلسطینی شمار زیادی افراد مسن و بیمار و کسانی که در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند، دیده می‌شوند.
 
وی نسبت به تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی در مورد آزادی برخی زندانیان اسرائیلی و مستثنی کردن اسرای فلسطینی از این آزادی انتقاد کرد و گفت: این اقدام خلاف معیارهای بشردوستانه و قوانین بین‌المللی در حمایت از حقوق زندانیان در زمان انتشار بیماری‌های واگیردار است.
 
اتحادیه عرب از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست تا اسرائیل را به آزادی اسرای فلسطینی در معرض خطر کرونا مجبور کند.
 
حدود 5 هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی زندانی هستند که در میان آنها 43 زن،‌ 180 کودک و 700 بیمار دیده می‌شوند.
 
تا ظهر امروز، دوشنبه، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در سرزمین‌های اشغالی 8 هزار و 611 نفر ثبت شده است که از این تعداد، 51 نفر جان باخته‌اند.
 
در همین راستا، پلیس اسرائیل اعلام کرد که از زمان شیوع کرونا تا کنون، میزان جرایم عمومی در سرزمین‌های اشغالی 19 درصد کاهش داشته است اما در مقابل، میزان خشونت‌های خانوادگی به دلیل اجبار یهودیان به ماندن در منازل، افزایش پیدا کرده است.
 
 به‌طوری‌که طی هفته‌های اخیر، 34 مورد دعوای خانوادگی در مراجع قضایی به ثبت رسیده، این درحالی است که سال گذشته در همین دوره زمانی، 24 پرونده دعوای خانوادگی ثبت شده بود.
انتهای پیام
captcha