کتاب «درآمدی بر بهره، خلق پول و دلار» منتشر شد
کد خبر: 3889790
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

کتاب «درآمدی بر بهره، خلق پول و دلار» منتشر شد

کتاب «درآمدی بر بهره، خلق پول و دلار» به قلم رسول بخشی دستجردی و با ویراستاری علمی سیداحمد عاملی منتشر شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، در معرفی این کتاب می‌خوانیم: «بانک چیست؟ آیا بانک سپرده‌های خرد را تجمیع کرده و به سرمایه‌گذاران بزرگ می‌دهد یا اینکه اساساً خودش «از هیچ پول خلق می‌کند»؟ پاسخ تکان‌دهنده به این سؤال را در این کتاب کوچک و خواندنی می‌خوانید و درخواهید یافت چه عاملی – در حالی که سفره اقتصاد کشورمان در ۴۵ سال اخیر اندکی بیش از دو برابر شده است – حجم نقدینگی در کشور را بیش از ۳۶ هزار برابر کرده است!! و این عدم توازن عجیب که در کمتر کشوری روی می‌دهد به چه معناست و چه آثاری در پی دارد.

اینکه چگونه آمریکا که او نیز دلار «خلق می‌کند»، مانند ما دچار تورم نمی‌شود معمای جذابی است که نویسنده در ادامه کتاب بدان پرداخته و به دنبال آن به خوبی روشن می‌کند صادرات فزاینده چین به ایالات متحده بیش از آنکه به معنای بیدار شدن اژدهای خفته باشد، به معنای تسخیر این اژدها با شعبده دلار است! نویسنده با مرور وقایع پولی بین‌الملل از زمان جنگ جهانی دوم و کنفرانس برتن‌وودز به این سو، روایتی خواندنی از داستان هژمونی دلار بر اقتصاد جهانی را به خواننده تقدیم کرده است.

جبهه‌بندی معنادار اقتصاددانان غربی مخالف و موافق نرخ بهره نیز از دیگر موضوعات کتاب است که احتمالا برای بسیاری از دانشجویان اقتصاد نیز تازگی داشته باشد. در عین حال خواندن این کتاب کوتاه به عموم علاقه‌مندان مباحث اقتصادی توصیه می‌شود.»

لازم به ذکر است انتشارات حوزه علمیه خراسان، کتاب «درآمدی بر بهره، خلق پول و دلار» را در ٨۴ صفحه و با قیمت ١۵٠٠٠ تومان روانه بازار کرده است.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره این کتاب به این نشانی مراجعه کنید.

انتهای پیام
captcha