فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای، پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشند
کد خبر: 3890175
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای، پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشند

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با بیان اینكه بسیاری از واحدهای تحصیلاتی که به نوعی متکفل امورآموزش عالی هستند باید کمتر شود و منابع را به دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیاوریم، گفت: در کنار رویکرد فنی و حرفه‌ای رویکردهای معرفتی تقویت و کار فنی و حرفه‌ای نیز یک پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم عزیزی، رئیس قرارگاه بهداشت و سلامت آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 20 فروردین‌ماه در بازدید از کارگاه‌های طراحی دوخت و مهارتی دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز که اقدام به تولید ماسک در مبارزه با کرونا کرده است، با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در دانشکده‌های فنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس گفت: با حمایت این دانشکده‌ها می‌توان بخشی از نیازهای مورد نیاز در مقابله با کرونا ویروس را برطرف کرد.

وی افزود: از ظرفیت‌های موجود دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان فارس به ویژه شهر شیراز برای پیشبرد بهتر امور در قرارگاه بهداشت و سلامت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بهره‌گیری لازم انجام می‌شود و بر این باوریم دانشگاه فنی و حرفه‌ای با کارگاه‌های مجهز مهارتی که در اختیار دارد می‌تواند در تامین بخشی از نیازهای جامعه تاثیرگذار باشد.

عزیزی تأكید كرد: کرونا تمام نشده و هنوز نیز پیک خود را نزده است، باید خیلی مراقب باشیم تمهیدات پیشگیرانه داشته باشیم و نیازمندی‌های مردم را تامین کنیم.

منتخب مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش‌های مهارت‌محور توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور گفت: معتقدیم بسیاری از واحدهای تحصیلاتی که به نوعی متکفل امورآموزش عالی هستند باید کمتر شود و منابع را به دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیاوریم.

عزیزی گفت: البته با این رویکرد این موضوع باید محقق شود که همچنان در کنار رویکرد فنی و حرفه‌ای رویکردهای معرفتی تقویت و کار فنی و حرفه‌ای نیز یک پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجمع نمایندگان استان فارس به ویژه شهر شیراز آماده همراهی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستند و هر زمانی نیاز باشد برای برطرف کردن مشکلات دانشگاه، موارد را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک اشکال بزرگ در نظام تعلیم و تربیت داریم و آن این است که مبتنی بر رویکرد هوشمدانه و عالمانه و بهره‌مند از یک افق متعالی نیست، افزود: آموزش و پروش و نظام تعلیم و تربیتی موفق است که علم‌محور، معرفت‌محور و مهارت‌محور باشد.

عزیزی گفت: با توجه به اینکه بهترین فرصت تعلیم و تربیت از ابتدایی تا پایان متوسطه است، اما مشاهده می‌شود آن طور که باید و شاید با دانش‌آموز کار نشده و به لحاظ علمی، معرفتی و مهارتی به عنوان یک اصل، پیشرفت نداشته است.

وی بیان کرد: اگر خوب کار می‌شد باید یک جوان 18 ساله پس از دوران تحصیلات متوسطه طوری تربیت می‌شد که برای بازار کار محیا باشد و اگر نخواست وارد دانشگاه شده و تحصیلات تکمیلی را دنبال کند، بتواند در جامعه کار کند.

منتخب مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای خلا بزرگ نظام تعلیم و تربیت را پوشش می‌دهد، گفت: باید بپذیزیم که نیازمندیم نیروهای حرفه‌ای، فنی و مهارت‌محور در جامعه تربیت کنیم حتی هیچ منافاتی ندارد که تحلیل‌گر سیاسی و یا پزشک ما نیز فنی باشد.

انتهای پیام
captcha