بسته شدن ورودی‌های کربلا در روز نیمه شعبان
کد خبر: 3890364
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

بسته شدن ورودی‌های کربلا در روز نیمه شعبان

به مناسبت نیمه شعبان و احتمال حضور زائران عراقی در عتبات عالیات تمامی ورودی‌های استان کربلا با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 از سوی پلیس این استان بسته شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، رئیس پلیس کربلا به مناسبت نیمه شعبان و احتمال حضور مردم در عتبات عالیات دستور داده است که تمامی ورودی‌های استان کربلا بسته شوند.

مقامات محلی استان کربلا برای مهار شیوع ویروس کرونا، اقدامات سختگیرانه‌ای از جمله ممنوعیت سفرهای زیارتی و جلوگیری از برپایی مجالس مذهبی را در دستور کار قرار داده‌اند.

«نصیف الخطابی»، استاندار کربلا، در این باره اظهار کرد: امسال از پذیرش زائران برای مراسم شعبانیه معذوریم، زیرا سلامت هموطنان بیش از هر چیزی اهمیت دارد. ورودی‌های استان کربلا به‌ طور کامل از سوی ارتش و پلیس بسته شده و با قرار دادن موانعی، راه‌های ورودی به استان مسدود شده است، زیرا با یک بیماری جهانی روبه‌رو هستیم و می‌خواهیم از سلامت همگان محافظت کنیم.

وی پیش‌تر در بیانیه‌ای هشدار داده بود که هرکسی که قصد ورود به کربلا را داشته باشد بازداشت می‌شود. بسته شدن آستان‌های مقدس حسینی و عباسی در اعیاد شعبانیه فقط به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان انجام می‌شود.

همچنین سازمان رسانه و ارتباطات عراق با همکاری شرکت‌های مخابراتی «زین العراق»، «آسیا سل» و «کورک» شماره تلفن‌های کوتاه سه رقمی را برای زیارت از راه دور شهروندان عراقی در نیمه‌شعبان (زیارت شعبانیه) اختصاص داده است.

صدها هزار نفر از شیعیان عراق نیمه ماه شعبان هر سال هجری را، که برابر با سالروز ولادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت، حضرت مهدی صاحب‌الزمان(عج) است، جشن می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha