از ابتلای 150 عضو خاندان سلطنتی عربستان تا مرگ 2 هزار آمریکایی طی 24 ساعت
کد خبر: 3890446
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
تازه‌های کرونایی از اقصی نقاط جهان؛

از ابتلای 150 عضو خاندان سلطنتی عربستان تا مرگ 2 هزار آمریکایی طی 24 ساعت

آمار ابتلا به بیماری کرونا در کشورهای مختلف طی هر روز با رشد فزاینده‌ای روبه‌رو است که در این میان باید به مرگ دو هزار نفر طی یک شبانه‌روز در آمریکا و ابتلای 150 عضو خاندان سلطنتی عربستان اشاره کرد.

به گزارش ایکنا؛ طبق آخرین آمار جهانی، تاکنون یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و از مجموع تعداد مبتلایان، ۳۳۰ هزار و ۶۹۷ نفر بهبود پیدا کردند. این آمار براساس پایگاه اطلاعاتی «worldometer» ارائه شده است.

در این میان، آمریکا بیشترین مبتلایان را به خود اختصاص داده است. این کشور در 24 ساعت گذشته 34 هزار و 620 مبتلا داشته است و در کل، 435 هزار و 797 نفر جان خود را در اثر این ویروس از دست دادند.

آلمان، فرانسه و چین نیز به ترتیب با 113 هزار و 296، 112 هزار و 950 و 81 هزار و 865 مبتلا در رده‌های چهارم تا ششم جهان جای گرفته‌اند.

اسپانیا

این کشور دومین کشوری است که بیشترین آمار جهانی را به خود اختصاص داده است. تعداد مبتلایان این کشور با افزایش 6 هزار و 278 مبتلا طی 24 ساعت، به 150 هزار و 220 نفر رسیده است. تعداد افرادی که در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند 14 هزار و 792 نفر بوده است.

ایتالیا

این کشور پس از اسپانیان در رتبه سوم جای جهان می‌گیرد. تعداد قربانیان در این کشور برابر با 17 هزار و 699 نفر بوده است. کل مبتلایان این کشور 140 هزار و 422 نفر اعلام شده و در یک شبانه‌روز، 3 هزار و 836 مبتلا داشته است.

عربستان

ویروس کرونا به طور گسترده در خاندان سلطنتی رژیم سعودی گسترش یافته است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: نزدیک به ۱۵۰ تن از اعضای خاندان سلطنتی عربستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. شاهزاده فیصل بند بندر بن عبدالعزیز، والی شهر ریاض یکی از این مبتلایان است که به دلیل شرایط وخیمی که دارد، هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده است.

همچنین ۵۰۰ تخت برای شاهزادگانی که احتمالا به ویروس کرونا مبتلا شوند هم رزرو شده است. ملک سلمان، پادشاه عربستان به دلیل نگرانی از ابتلای خود به ویروس کرونا به کاخی در جده نقل مکان کرده است. ملک سلمان در این کاخ که در کنار دریای سرخ واقع شده، خود را قرنطینه کرده است.

از ابتلای 150 عضو خاندان سلطنتی عربستان تا مرگ 2 هزار نفر آمریکایی طی 24 ساعت

آمریکا

آمریکا برای دومین روز پیاپی، روز گذشته نزدیک به ۲ هزار مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد.

به این ترتیب، تعداد جان‌باختگان این بیماری همه‌گیر در خاک آمریکا اکنون به ۱۵ هزار نفر نزدیک می‌شود.

این در حالی است که یک‌ روز پیش از آن نیز دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد که نزدیک به دو هزار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. طبق آمار این دانشگاه تا ساعت هشت عصر سه‌شنبه یک هزار و ۹۳۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا جان باخته‌اند.

براساس آخرین آمار منتشر شده در وبگاه آماری «ورد ا مترز»، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۴۰۰ هزار نفر عبور کرد و در تازه‌ترین آمار به ۴۰۶ هزار نفر رسیده است.

بسیاری در آمریکا مدیریت و عملکرد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در مقابله با بحران شیوع کرونا را به شدت مورد انتقاد قرار داده و دولت ترامپ را ناتوان از مدیریت بحران دانسته‌اند.

افغانستان

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 444 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت افغانستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با تشخیص 21 مورد جدید طی 24 ساعت گذشته، شمار مبتلایان به ویروس کرونا (کووید - 19) در کشورمان به 444 نفر رسیده است.

از ابتلای 150 عضو خاندان سلطنتی عربستان تا مرگ 2 هزار نفر آمریکایی طی 24 ساعت

براساس این بیانیه٬‌ موارد مذکور در استان‌های کابل٬ غزنی٬ بغلان٬ میدان وردک٬ هلمند٬ تخار و لوگر به ثبت رسیده است.

براساس آمار رسمی دولت افغانستان، تاکنون 14 نفر بر اثر بیماری در این کشور جان باخته و 31 نفر دیگر نیز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

حنیف‌الله حنیف، متخصص بیماری‌های داخلی و نخستین کادر پزشکی است که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت.

ترکیه

دو وزارتخانه کشور و صنایع و تکنولوژی ترکیه در راستای تدابیر اعلام ‌شده توسط رئیس‌جمهور این کشور، توزیع بسته رایگان ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده (کولونیا) میان افراد بالای 65 سال را آغاز کردند.

بسته‌های مذکور شامل 5 عدد ماسک و مایع کولونیا با حضور علی یئرلی کایا، استاندار استانبول تهیه شده و قرار است ابتدا بین 1.5 میلیون نفر در این شهر توزیع شود.

وی در این زمینه گفت: سه اصل برای کاهش تهدید ویروس وجود دارد. قرنطینه خانگی، توجه به بهداشت فردی و ایزولاسیون اجتماعی. نباید برای امور غیرضروری از خانه خارج شد. بالاخره این ویروس را شکست خواهیم داد.

از ابتلای 150 عضو خاندان سلطنتی عربستان تا مرگ 2 هزار نفر آمریکایی طی 24 ساعت

به گفته کایا، جهان با کمبود ماسک مواجه است، ولی ترکیه با این اقدام خود بار دیگر مسئولیت یک دولت سوسیال دموکراسی را نشان داد و بر این اساس الگویی برای تمام کشورهای جهان شد.

استاندار استانبول در ادامه همچنین اظهار کرد: برای کسانی که از طریق دولت الکترونیک و اداره پست مراجعه کرده‌اند، ماسک رایگان می‌فرستیم این برنامه امروز از استانبول آغاز شد. سالمندان در خانه بمانند.

7200 نفر از نیروهای پلیس، ژاندارمری و کارکنان وزارت بهداشت ترکیه با رعایت شرایط ایمنی مانند پوشیدن دستکش و ضدعفونی خود برای تحویل این بسته‌ها به نیازمندان اقدام خواهند کرد.

کمک به بوسنی

هواپیمای باری ترکیه حامل لوازم پزشکی عازم بوسنی و هرزگوین شد.

وزارت دفاع ترکیه طی مطلبی در حساب توئیتر خود اعلام کرد که هواپیمای باربری نظامی حامل لوازم پزشکی برای مقابله با کرونا پس از صربستان عازم بوسنی و هرزگوین شده است.

بر این اساس، نامه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان نیز به الکساندر وولین، وزیر دفاع این کشور تقدیم شده است.

ترکیه در ادامه کمک‌های بشردوستانه خود برای مقابله با کرونا، محموله لوازم پزشکی را برای مقدونیه شمالی، مونته‌نگرو، صربستان و کوزوو ارسال کرده است.

در همین راستا صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری نظامی حامل لوازم پزشکی مانند کیت‌های تشخیص سریع کووید-19، ماسک و لباس‌های حفاظتی به مقصد این کشورها از فرودگاه اتیمسگوت در آنکارا برخاست.

کمک‌های پزشکی مذکور به دستور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و از سوی وزارت بهداشت کشور تهیه شده است.

لازم به ذکر است ترکیه هفته گذشته نیز به ایتالیا و اسپانیا کمک‌های پزشکی ارسال کرد.

برزیل

وزارت بهداشت برزیل از افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 800 نفر خبر داد.

وزارت بهداشت برزیل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته 133 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و تعداد قربانیان این بیماری در کشور به 800 نفر رسید.

از ابتلای 150 عضو خاندان سلطنتی عربستان تا مرگ 2 هزار نفر آمریکایی طی 24 ساعت

بر این اساس، طی یک روز گذشته 2 هزار و 210 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و تعداد مبتلایان به 15 هزار و 927 نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت برزیل روز گذشته آمار قربانیان کرونا را 667 نفر اعلام کرده بود.

کره جنوبی

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی در حال کاهش بوده و طی شبانه‌روز گذشته فقط 39 مورد جدید ابتلا به این بیماری به ثبت رسیده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در کره جنوبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته 39 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا (کووید-19) در کشور به ثبت رسید و این پایین‌ترین رقم از تاریخ 20 فوریه تاکنون است.

براساس این بیانیه، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 10 هزار و 423 نفر و تعداد قربانیان ناشی از این بیماری نیز به 204 نفر افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی

تعداد قربانیان کرونا در رژیم صهیونیستی به 79 نفر و شمار مبتلایان به 9 هزار و 755 نفر افزایش یافت.

به گزارش سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، وزارت بهداشت این رژیم اعلام کرد: با مرگ 8 نفر دیگر تعداد قربانیان ویروس کرونا به 79 نفر افزایش یافت.

از ابتلای 150 عضو خاندان سلطنتی عربستان تا مرگ 2 هزار نفر آمریکایی طی 24 ساعت

بر این اساس، 351 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد و تعداد مبتلایان به این ویروس به 9755 نفر رسید که حال 171 نفر از بیماران وخیم گزارش شده است.

رژیم صهیونیستی در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا تمام مدارس را تعطیل و تجمع افراد را ممنوع کرده است.

همچنین بسیاری از مشاغل تجاری به غیر از فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت و بانک‌ها از 15 مارس تعطیل شده‌اند. ورود همه شهروندان خارجی که مجوز اقامت ندارند٬ ممنوع اعلام شده است.

تونس

تعداد قربانیان ویروس کرونا در تونس به 24 نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت تونس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: 5 نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا فوت کرده و شمار قربانیان این ویروس به 24 نفر افزایش یافته است.

بر این اساس، تعداد مبتلایان به کرونا در تونس به 628 نفر رسیده است. دولت تونس روز گذشته در راستای مبارزه با کرونا تردد میان تمام استان‌های این کشور را ممنوع اعلام کرد.

فلسطین

وزارت امور خارجه فلسطین از ابتلای 500 شهروند این کشور، مقیم خارج به ویروس کرونا خبر داد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تاکنون 500 فلسطینی مقیم خارج به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که 349 نفر از آنها ساکن ایالات متحده آمریکا هستند.

از ابتلای 150 عضو خاندان سلطنتی عربستان تا مرگ 2 هزار نفر آمریکایی طی 24 ساعت

براساس این بیانیه، 23 فلسطینی مقیم کشورهای خارجی نیز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باخته‌اند. از این تعداد سه نفر به عنوان پزشک در کشورهای آمریکا٬ اسپانیا و ایتالیا در خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت می‌کردند.

این وزارتخانه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورش را نیز 263 نفر اعلام کرد.

از سویی سرپرست وزارت توسعه اجتماعی فلسطین در غزه تأکید کرد که نرخ فقر و بیکاری در این باریکه به سبب وضعیت ایجاد شده در نتیجه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اکثر کسب و کارها افزایش یافته است.

الجزایر

وزارت بهداشت الجزایر اعلام کرد: شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونای جدید (کووید-19) در کشورمان با افزایش 12 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته به 205 نفر رسید.

از ابتلای 150 عضو خاندان سلطنتی عربستان تا مرگ 2 هزار نفر آمریکایی طی 24 ساعت

همچنین تعداد مبتلایان به این ویروس امروز با افزایش 104 مورد جدید به 1572 نفر افزایش یافت. تاکنون 237 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

عراق

از سوی دیگر وزارت بهداشت عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز چهار نفر به دلیل ویروس کرونا جان باختند و تعداد کل قربانیان کرونا در این کشور به 69 نفر رسیده است.

آمار مبتلایان در این کشور نیز با تشخیص 80 مورد جدید به 1202 نفر افزایش یافت. 452 نفر پس از درمان از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

ویروس کرونا که از شهر ووهان چین شیوع یافت، به سرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا به سطح همه‌گیری جهانی رسیده است.

گردآوری و تنظیم از آزاده غلامی

انتهای پیام
captcha