پذیرش حکومت عدل زمینه ظهور را محقق می‌کند
کد خبر: 3890383
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کارشناس مذهبی:

پذیرش حکومت عدل زمینه ظهور را محقق می‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی با بیان اینکه برای ظهور امام ‌زمان(عج) باید مردم و جامعه استعداد پذیرش حکومت عدل را داشته باشند، گفت: ما باید خود را بسازیم تا جامعه ساخته شود که جامعه قابلیت پیدا کند در رأس آن‌ معصوم قرار گیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، 20 فروردین‌ماه در مراسم جشن مجازی سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) در امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه ضمن تبریک ایام شعبانیه، اظهار کرد: یک زنده ماندن و یک زندگی کردن میان موجوادت عالم وجود دارد، حیوانات وقتی به دنیا می‌آیند تمام تلاش‌شان این است که زنده بمانند، لذا مسیر زندگی‌شان به‌دلیل خوردن و تولید مثل افقی است.

وی افزود: اما انسان موجودی است که برای زندگی کردن آفریده شده است، اگرچه باید زنده بماند تا زندگی کند اما هدف زندگی کردن است. لذا به دلیل فعالیت وی و رسیدن به کمال مسیرش عمودی است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه باید انسان برای رسیدن به مقام بلند زندگی کند؛ تصریح کرد: زندگی علم است و هر چیزی که علم شد باید آموخت؛ مانند اقتصاد، مدیریت و سیاست که علم است و مردم باید درسش را فرا گیرند.

حجت‌الاسلام راشد یزدی اظهار کرد: زندگی نیز چون علم است و انسان باید آن را فرا گیرد. لذا، این امر نیازمند معلم است، اولین گروه معلمی برای بشر انبیای الهی هستند؛ آنها آمدند تا زندگی کردن را به بشر آموزش دهند و اگر ما اکنون در این جایگاه هستیم به‌دلیل وجود انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه در ۲۶۰ سال ۱۲ نفر برای هدایت بشر آمدند، افزود: اکنون نیز امام زمان(عج) هستند چراکه زمین هیچ‌گاه نباید از حجت خدا محروم باشد. لذا، امام باید باشد تا فیض الهی بر فرد اکمل نارل شود و در بین بشر اکمل حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) است، اول بر ایشان نازل می‌شود و به برکت ایشان به همه عالم تقسیم می‌شود‌.

این کارشناس مذهبی افزود: امام زمان(عج)، غیبت صغرای ۶۹ ساله داشتند تا شیعه به امام مأنوس شوند و در این مدت توسط چهار نفر از نواب با مردم در ارتباط بودند و اکنون که ایشان در زمان غیبت کبری به سر می‌برند به جای نواب چهارگانه، نواب عام آمدند.

وی ادامه داد: در زمان غیبت کبری مراجع عظام تقلید، نواب عام حضرت هستند که وظیفه خود را انجام و نقش انبیا و نقش ائمه(ع) را ایفا می‌کنند که ما به آن ولایت می‌گوییم.

این کارشناس خانواده با بیان اینکه حکومت اسلامی دنباله ولایت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است درباره پایان غیبت کبری، گفت: علائم فراوانی ائمه(ع) نقل کردند که بسیاری واقع و بسیاری واقع نشده است و علائم هم این‌گونه نیست که وقتی علائم آمد بلافاصله امام ظهور کنند بلکه علائم برای رسیدن مقصد صحیح است مانند جاده‌ای که دارای تابلوهایی برای رسیدن به مقصد است اما در اینجا کیلومتر رسیدن به مقصود و مقصد حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) است.

وی اظهار کرد: برای ظهور امام ‌زمان(عج) باید مردم و جامعه استعداد پذیرش حکومت عدل را داشته باشند یعنی استعداد حکومت حضرت علی(ع) داشته باشند که مردم در آن زمان استعداد پذیرش حکومت ایشان را نداشتند.

حجت‌الاسلام راشد یزدی افزود: اکثر انبیای الهی توسط امت‌شان کشته شدند اما در مورد امام زمان(عج) این‌گونه نیست وقتی بیایند زندگی شروع می‌شود و دنیا مملو از عدل و قسط می‌شود.

وی اظهار کرد: الان سنگین‌ترین قیمت‌ها روی اسباب جنگی است، اما در زمان امام زمان(عج) در راه فرهنگ و بهداشت بشر صرف می‌شود.

کارشناس خانواده در خصوص وظیفه ما در زمان غیبت، گفت: ما باید خود را بسازیم تا جامعه ساخته شود که جامعه قابلیت پیدا کند در رأس آن‌ معصوم قرار گیرد و برای دست‌یابی به این قابلیت به «إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا» و آیه ۱۵۴ سوره آل عمران مراجعه کنیم که هفت اسلحه را معرفی کرده است.

وی بیان کرد: با این اسلحه‌ها ظهور نزدیک می‌شود و این نویدی است که خدا داده است تا ما با ظهور از این دغدغه‌ها نجات پیدا کنیم.

مریم امیری
انتهای پیام
captcha