حملات ائتلاف متجاوز متوقف نشده است/ آتش‌بس مانور تبلیغاتی است
کد خبر: 3890482
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
آخرین اخبار از تحولات یمن؛

حملات ائتلاف متجاوز متوقف نشده است/ آتش‌بس مانور تبلیغاتی است

ارتش یمن ضمن تکذیب توقف حملات ائتلاف سعودی اعلام کرد: حملات ائتلاف سعودی با وجود اعلام آتش‌بس یک‌جانبه همچنان ادامه دارد.

حملات ائتلاف متجاوز متوقف نشده است/ آتش‌ مانور تبلیغاتی است

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که ائتلاف سعودی بیش از پنج بار به هر یک از مناطق «حرض»، «مجازه» در عسیر و «البقع» در نجران حمله کرد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: حملات دشمن به مناطق مختلف یمن از بامداد امروز(همزمان با اعلام آتش‌بس یک طرفه) تا بدین لحظه همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از 10 حمله هوایی صورت گرفته است.

یحیی سریع افزود: نیروهای مسلح یمن برای مقابله با تشدید حملات ائتلاف سعودی اماراتی در محورهای مختلف آمادگی کامل دارند و به هرگونه تجاوزات پاسخ می‎دهد و اقدامات متجاوزانه آنها محتوم به شکست است.

انصارالله یمن: آتش‌بس سعودی‌ها مانور تبلیغاتی است

از سوی دیگر، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره قطر گفت: اعلام آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی تنها یک مانور سیاسی و تبلیغاتی است.

به گزارش الجزیره، عبدالسلام افزود: تنها توقف جنگ است که می‌تواند یک موضع درست از سوی ائتلاف سعودی محسوب شود.

عبدالسلام خطاب به ائتلاف سعودی گفت: «حملات هوایی خود را متوقف کنید. محاصره یمن را متوقف کنید. یمنی‌ها با سرطان و بیماری‌های واگیردار می‌میرند».

او تأکید کرد: عربستان می‌خواهد فرمانده‌ای برای جنگ و نه طرفی برای صلح باشد.

وی گفت: ما خواستار گفت‌وگوی میان یمن، عربستان سعودی و کشورهایی همراه آن‌ها و همچنین متحدان داخلی خود هستیم. ما مشکلی برای برقراری ارتباط با سعودی نداریم کما اینکه از سال ۲۰۱۶ با آن‌ها در تماس بودیم.

عبدالسلام اضافه کرد: در صورتی که آتش‌بس واقعی و پایان محاصره انجام شود ما آن را یک گام واقعی به‌شمار خواهیم آورد.

دولت صنعاء شب گذشته نیز در واکنش به تصمیم ائتلاف سعودی بر ضرورت رفع محاصره همه جانبه یمن تاکید کرد و گفت هیچ تضمینی برای توقف حملات عربستان به یمن وجود ندارد و احتمال می‌رود که عربستان به دنبال استفاده از قضیه کرونا برای ساماندهی صفوف از هم پاشیده و جبران خسارات سنگین اخیر خود در یمن باشد.

ائتلاف سعودی از امروز، پنجشنبه به مدت دو هفته در یمن اعلام آتش‌بس کرد که با بمباران مناطق مختلف یمن آن را نقض کرده است.

انتهای پیام
captcha