حزب‌الله خدمت به مردم را از مهم‌ترین واجبات می‌داند
کد خبر: 3890673
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان:

حزب‌الله خدمت به مردم را از مهم‌ترین واجبات می‌داند

شیخ صفی‌الدین گفت: طرح حزب‌الله برای مقابله با ویروس کرونا در خدمت مردم است، چراکه حزب‌الله خدمت به مردم را از مهم‌ترین واجبات می‌داند؛ این طرح تأثیر مثبتی روی مردم گذاشت و روحیه آنها را در مقابله با این بحران بالا برد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه شبکه خبری المنار لبنان، سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، در گفت‌وگو با رادیو النور لبنان ضمن بیان این مطلب، تصریح کرد: برنامه حزب‌الله برای مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا خدمت به افراد است و این اقدام یکی از مهمترین وظایف کنونی حزب مقاومت اسلامی لبنان محسوب می‌شود. این طرح تأثیر مثبتی بر مردم گذاشت و روحیه آنها را در مقابله با این بحران افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله در بحران کنونی این بیماری برنامه عملی خود را اعلام کرده است، گفت: برنامه عملی ما می‌تواند در توسعه روحیه ابتکار عمل در بین برخی نیروهای سیاسی نقش داشته باشد و باعث تقویت رقابت مثبت در خدمت به مردم شود.

شیخ صفی‌الدین ابراز کرد: هدف اصلی طرح آن است که به همه لبنانی‌ها بگوید که ما می‌توانیم به دور از کینه‌ و اغراض و اهداف سیاسی بر ویروس کرونا پیروز شویم؛ این ویروس کشورهای مستکبر و نظام‌های غربی و در رأس آن آمریکا را رسوا کرد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اشاره به دخالت‌های آمریکا در نظام بانکی لبنان، تصریح کرد: حزب‌الله هرگز به آمریکا، صندوق بین‌المللی پول و کشورهای دیگر اجازه دخالت در نظام بانکی و تغییر سرنوشت لبنان را نخواهد داد. همچنین، راهکارهای دولت لبنان برای خروج از بحران مالی باید با اولویت بهبود معیشت اقشار کم‌درآمد انجام شود و از تجربه ناکارآمد گذشته درس بگیرد و برنامه اقتصادی مدونی را اجرا کند.

همچنین، شیخ صفی‌الدین پیش از این در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار گفته بود که حزب‌الله برای مقابله با بیماری کروناویروس اعزام 1500 پزشک، 3000 پرسنل پزشکی، 5000 کارمند بهداشتی و 15000 داوطلب را در نظر می‌گیرد. در کل 24.500 نفر مسئولیت مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را برعهده دارند.

با ثبت هفت مورد ابتلای جدید به کرونا در لبنان، آمار افراد مبتلا به این ویروس در این کشور به 582 نفر رسیده است و تاکنون ۱۹ نفر از بین مبتلایان در لبنان جان خود را از دست داده‌اند و ۶۰ نفر هم بهبود یافته‌اند و افزون بر هزار نفر نیز در قرنطینه به‌ سر می‌برند.

انتهای پیام
captcha