استقرار سامانه‌های آمریکایی دفاع از اسرائیل در عراق
کد خبر: 3891228
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

استقرار سامانه‌های آمریکایی دفاع از اسرائیل در عراق

«صفا الاعسم»، از کارشناسان نظامی عراق، تأکید کرد: آمریکا سامانه‌هایی را برای دفاع از هرگونه حمله احتمالی به رژیم صهیونیستی در عراق مستقر کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نیروهای آمریکایی مستقر در عراق تلاش می‌کنند که با استفاده از سامانه دفاعی «پاتریوت» تهدیدها علیه رژیم غاصب صهیونیستی را متوقف و از عبور موشک‌های ایرانی به سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کنند.

وی افزود: ارتش آمریکا در حال حاضر تلاش فراوانی برای جلوگیری از ارتباط میان ایران، عراق، سوریه و لبنان انجام داده و سعی دارد راه‌های بین‌المللی عراق به سمت سوریه را به هر نحو (نظامی یا سیاسی) کنترل کند.

الاعسم تصریح کرد: فشارهای آمریکا به منظور پایان‌ بخشیدن به حمایت ایران از یمن، سوریه و لبنان و در راستای حمایت از هم‌پیمانان خود همچون اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود.

یادآور می‌شود، نیروهای آمریکایی پیش از این سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در دو پایگاه «عین‌الاسد» الانبار و «الحریر» اربیل مرکز اداره اقلیم کرد شمال عراق مستقر کرده بودند و  سامانه جدید «C- RAM» نیز در چند منطقه در عراق برای مقابله با خمپاره‌ها، راکت‌ها و گلوله‌های توپ توسط وزارت دفاع آمریکا مستقر شده است.

انتهای پیام
captcha