آمریکا منتظر قدرت گرفتن مهره‌های خود در عراق است
کد خبر: 3908472
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
تحلییگر سیاسی عراق:

آمریکا منتظر قدرت گرفتن مهره‌های خود در عراق است

«کامل البیاتی»، تحلیلگر سیاسی عراق تصریح کرد: مزدورانی که آمریکا برای قدرت‌ گرفتن دوباره آنها تلاش می‌کند، قاتل و تحت تعقیب هستند؛ ایالات متحده نیز قبل از انجام انتخابات زودهنگام و حاصل شدن اطمینان از بازگشت سرکردگان خود به قدرت از عراق خارج نخواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المعلومه، کامل البیاتی با اشاره به اینکه آمریکا دولت فعلی را بهترین گزینه برای بازگشت دست‌نشاندگان خود به چرخه قدرت سیاسی در عراق می‌داند، گفت: مزدورانی که آمریکا برای قدرت‌ گرفتن دوباره آنها تلاش می‌کند، قاتل و تحت تعقیب هستند. ایالات متحده نیز قبل از انجام انتخابات زودهنگام و حاصل شدن اطمینان از بازگشت سرکردگان خود به قدرت از عراق خارج نخواهد شد.

وی افزود: واشنگتن بعد از انتظار بلندمدت، فرصت را به دست آورده است و در راستای  به دست گرفتن رهبری سیاسی عراق در آینده و برای بازگشت همه همسویان خود به قدرت تلاش می‌کند.

البیاتی گفت: سکوت دولت فعلی و عدم دخالت آن در زمینه بازگشت افراد تحت تعقیب قوه قضائیه و همچنین بازگشت هم‌دستان داعش که در فعالیت‌های جنايتكارانه موسوم به «عزت و کرامت» به منظور کشتن فرزندان عراق شرکت کرده بودند، عجیب بوده و سؤالات زیادی را به وجود آورده است.

البیاتی توضیح داد: آمریکا در راستای تعویق مذاکرات تا بعد از انتخابات زودهنگام تلاش می‌کند با این هدف که همه دست‌نشاندگان خود را به عراق بازگرداند تا بتواند حاکمیت را تحت کنترل خود درآورد. ایالات متحده برای اطمینان از قرار گرفتن همسویانش در قدرت نیروهای خود را قبل از روز رأی‌گیری از عراق اخراج نخواهد کرد.

انتهای پیام
captcha