تجاوز ائتلاف سعودی به 283 مسجد و مقبره در پایتخت یمن
کد خبر: 3891690
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

تجاوز ائتلاف سعودی به 283 مسجد و مقبره در پایتخت یمن

وزارت اوقاف یمن با ارائه گزارشی از تجاوزهای ائتلاف سعودی به آثار تاریخی یمن طی 5 سال گذشته، اعلام کرد: در این مدت 283 مسجد و مقبره در صنعا خسارت دیده‌اند.  

به گزارش ایکنا به نقل از «المسیره»، وزارت اوقاف و ارشاد یمن، امروز، 26 فروردین‌ماه، در گفت‌وگویی مطبوعاتی در صنعا، ضمن ارائه گزارشی از میزان خسارت ائتلاف سعودی به آثار تاریخی و زیرساخت‌های یمن طی 5 سال تجاوز، اعلام کرد: در این مدت ائتلاف متجاوز سعودی بسیاری از مساجد و ساختمان‌های وزارت اوقاف را هدف قرار داده است که بیش از 100 نفر از کارمندان وزارت اوقاف در این حملات به شهادت رسیده‌اند.
 
این وزارتخانه اعلام کرد: تجاوزهای ائتلاف سعودی موجب تخریب مساجد تاریخی این کشور، که عمر آنها به بیش از 1000 سال می‌رسد، شده است. همچنین تجاوزها و محاصره یمن موجب توقف اعمال حج و عمره طی 5 سال متوالی شده است.
 
وزارت اوقاف و ارشاد یمن تأکید کرد: تجاوزهای ائتلاف در استان‌های اشغال شده یمن خسارات بسیاری به مساجد و مقبره‌ها وارد کرده، به‌طوری‌که 1052 مسجد و آثار تاریخی و باستانی وابسته به وزارت اوقاف از جمله 283 مسجد و مقبره در صنعا، پایتخت یمن در اثر این حملات تخریب شده است.
 
براساس این گزارش، بسیاری از امامان جماعت و خطیبان یمنی در استان‌های عدن و حضرموت نیز طی این 5 سال ترور شده و مساجد قدیمی به دست گروه‌های تکفیری تخریب شده‌اند.
انتهای پیام
captcha