الکاظمی: در گفت‌و‌گو با آمریکایی‌ها جدی هستیم
کد خبر: 3891864
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

الکاظمی: در گفت‌و‌گو با آمریکایی‌ها جدی هستیم

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق، با بیان اینکه آمریکایی‌ها عامل تخریب زیرساخت‌های دولت این کشور بوده‌اند، اظهار کرد: در گفت‌و‌گو با آمریکایی‌ها درباره حضور آنها در عراق جدی هستیم.

الکاظمی: در اخراج آمریکایی‌ها جدی هستیمبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المعلومة، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق، در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: مشکلات و بحران‌هایی که امروز با آن روبه‌رو هستیم، به پایه‌گذاری اشتباه روند سیاسی عراق پس از سال 2003 بازمی‌گردد. اشغالگری آمریکا عامل تخریب زیرساخت‎های دولت عراق بوده و پس از تخریب روند بازسازی درستی حاصل نشده است.

الکاظمی با تأکید بر اینکه در گفت‌و‌گو با ایالات متحده آمریکا درباره حضور آنها در عراق جدی هستیم، گفت: نباید عراق میدانی برای تسویه‌حساب‌ها باشد.

وی با بیان اینکه سیاست درهای باز در برابر کشورهای عربی و اسلامی بر مبنای اصل منافع مشترک را در پیش خواهد گرفت، تصریح کرد: می‌طلبد که تلاش جدی در این باره داشته باشیم، به ویژه در عرصه اقتصاد، سرمایه‌گذاری و فراهم‌ کردن فضای مناسب برای آن؛ چراکه نمی‌توانیم با اتکا به نفت به عنوان تنها منبع درآمد ملی ادامه دهیم.

نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق تحقق گفتمان ملی داخلی را اولویت خود دانست و افزود: در سال‌های گذشته چنین گفتمان جدی همه‌جانبه‌ای را نداشته‌ایم که بتوانیم از طریق آن به رویکردی ملی برای احیای درست مؤسسات دولتی دست یابیم. 

وی اعلام کرد: نام اعضای کابینه آماده و درصدد مذاکره با فراکسیون‌های سیاسی است تا بتواند رأی اعتماد را در اسرع وقت به دست بیاورد و کار خود را طبق اولویت‌ها آغاز کند.

انتهای پیام
captcha