رویکرد جدید الکاظمی برای انتخاب وزرای عراق
کد خبر: 3893243
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

رویکرد جدید الکاظمی برای انتخاب وزرای عراق

نماینده پارلمان عراق از رویکرد جدید «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه این کشور در انتخاب وزرای کابینه خود خبر داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الفرات نیوز»، «عامر الفائز» نماینده مستقل پارلمان عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی گفت: الکاظمی پس از یک سلسله رایزنی با گروه‌های سیاسی عراق، آخرین تغییرات را در کابینه جدید ایجاد می‌کند تا زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد مشخص شود که انتظار می‌رود این جلسه اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده برگزار شود.
 
الفائز ادامه داد: نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه، رویکرد جدیدی را برای تشکیل دولت خود ارائه کرده است؛ به گونه‌ای که برای هر یک از وزارتخانه‌ها سه گزینه پیشنهاد خواهد داد و از احزاب سیاسی می‌خواهد که یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنند. همچنین احزاب سیاسی حق اعتراض و تغییر گزینه مورد نظر خود را خواهند داشت.
 
وی افزود: با توجه به فضایی که وجود دارد، جلسه رأی اعتماد به کابینه الکاظمی به سرعت و بدون اعتراض جدی، تشکیل خواهد شد و پس از تکمیل برنامه دولت، نمایندگان پارلمان به وزرای جدید و برنامه دولت، رأی اعتماد خواهند داد.
 
در همین حال، یک منبع آگاه سیاسی پیش‌بینی کرد که نشست رأی اعتماد به کابینه جدید مصطفی الکاظمی، پنجشنبه هفته جاری برگزار شود.
 
این منبع افزود: طی 48 ساعت آینده دولت جدید به طور قطع تشکیل خواهد شد و برخی برنامه‌های جدید طی ساعات آینده اعلام خواهد شد.
 
«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، نهم آوریل، در پی انصراف «عدنان الزرفی» از نخست‌وزیری، «مصطفی الکاظمی» مدیر پیشین سرویس اطلاعات ملی عراق را مأمور تشکیل کابینه کرد و براساس قانون اساسی، وی 30 روز مهلت دارد کابینه جدید را برای گرفتن رأی اعتماد به پارلمان معرفی کند.
 
الکاظمی سه‌شنبه گذشته در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد که اسامی اعضای کابینه آماده است و او درصدد مذاکره با احزاب سیاسی برای معرفی این گزینه‌ها به پارلمان است.
 
انتهای پیام
captcha