پایان مهلت قانونی گانتس برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3892036
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

پایان مهلت قانونی گانتس برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی

مهلت قانونی بنی گانتس رهبر حزب آبی سفید رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافق با بنیامین نتانیاهو جهت تشکیل دولت، بدون نتیجه به پایان رسید.

به گزارش ایکنا؛ پایگاه صهیونیستی آی 24 گزارش داد، مهلت  ۴۸ ساعته که از سوی روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی به بنی گانتس، رئیس حزب آبی- سفید برای تلاش جهت توافق با حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو برای تشکیل دولت وحدت ملی داده شده بود، بامداد پنجشنبه بدون حصول هیچ پیشرفتی در مذاکرات میان طرفین به پایان رسید.

این پایگاه افزود: در چنین حالتی، ماموریت تشکیل دولت به کنست(پارلمان اسرائیل) انتقال می‌یابد. بطوریکه هر نماینده‌ای از حامیان گانتس یا نتانیاهو می‌تواند با جمع‌آوری ۶۱ امضا از اعضای پارلمان، نخست‌وزیر جدید را انتخاب کند. مهلت ارائه شده به کنست ظرف ۲۱ روز پایان خواهد یافت و در صورتی که بدون تشکیل دولت سپری شود، موعد برگزاری انتخابات جدید چهارم مشخص خواهد شد.

سرزمین‌های اشغالی در کمتر از یک‌سال شاهد سه انتخابات پارلمانی پیاپی بوده که تاکنون هیچ‌کدام به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی منجر نشده است. انتخابات آخر نیز همچون دو انتخابات قبل برنده نداشت اما نتایج منجر به برتری ضعیف حزب آبی و سفید شد.
 
انتهای پیام
captcha