اتحادیه عرب خواستار نجات اسرای فلسطینی شد
کد خبر: 3892162
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
در پی شیوع ویروس کرونا؛

اتحادیه عرب خواستار نجات اسرای فلسطینی شد

اتحادیه عرب بار دیگر نهادهای حقوقی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را به اقدام فوری برای نجات جان اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و فراهم کردن دارو و تجهیزات پزشکی لازم برای آنان جهت مقابله با ویروس کرونا فراخواند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه‌ای به مناسبت روز اسیر فلسطین خواستار آزادی هرچه سریعتر اسرای بیمار و سالخورده‌ای شد که بیش از دیگر اسرا در سایه شیوع کرونا در معرض خطر قرار دارند.

اتحادیه عرب، رژیم صهیونیستی را مسئول جان هزاران اسیر فلسطینی دانست و اقدام فوری و سازنده بین‌المللی را جهت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای احترام به قوانین بین‌المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو که بر حقوق اسرا در زمان شیوع بیماری‌ها تاکید دارد، خواستار شد.

در این بیانیه آمده است که همه جهانیان در شرایط حساس کنونی و با توجه به شیوع کرونا، در تلاش برای مقابله با این ویروس خطرناک هستند و تدابیر ویژه ای را در این زمینه به‌ کار گرفته‌اند، اما رژیم صهیونیستی هیچ اهمیتی برای جان اسرا قائل نیست و حتی در این شرایط، به تجاوزات خود علیه اسرای فلسطینی ادامه می‌دهد.

اتحادیه عرب بار دیگر ضمن تأکید بر حمایت قاطع خود از مبارزات ملت فلسطین، پایداری اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را ستود و تجاوزات و اقدامات نژادپرستانه این رژیم علیه آنان را به شدت محکوم کرد.

این اتحادیه از تمامی نهادهای عربی و بین‌المللی خواست به حمایت خود از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه دهند.

یادآور می‌شود، هم اکنون نزدیک به 5 هزار فلسطینی در بدترین شرایط ممکن در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که از ابتدایی‌ترین امکانات نیز برای مقابله با ویروس کرونا محروم مانده‌اند. رژیم صهیونیستی از تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز اسرا برای مقابله با کرونا خودداری می‌کند.

انتهای پیام
captcha