سخنگوی وزارت اوقاف مصر برکنار شد
کد خبر: 3892839
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

سخنگوی وزارت اوقاف مصر برکنار شد

وزیر اوقاف مصر سخنگوی این وزارتخانه را برکنار و اعلام کرد: وی به این دلیل که به نمایندگی از وزارت اوقاف این کشور سخنانی گفته که از سوی این وزارتخانه مطرح نشده، برکنار شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «آناتولی عربی»، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، سخنگوی این وزارتخانه را به دنبال سخنان او مبنی بر اقامه نمازهای تراویح ماه رمضان در مساجد بدون حضور نمازگزاران، برکنار کرد.

«احمد القاضی» سخنگوی این وزارتخانه که اکنون برکنار شده است، یکشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: وزارت اوقاف مصر پیشنهاد بازگشایی مساجد در ماه رمضان برای ائمه جماعات و برگزاری نمازهای تراویح (نمازهای مستحبی اهل سنت در شب‌های ماه رمضان) بدون حضور نمازگزاران را بررسی خواهد کرد.

رسانه‌های مصری از جمله روزنامه دولتی «اخبار الیوم» به نقل از وزیر اوقاف مصر نوشتند که وی گفته است برکناری این سخنگو به این دلیل است که وی به نمایندگی از وزارت اوقاف سخنانی گفته که از سوی این وزارتخانه مطرح نشده است.

این روزنامه افزوده است: برکناری وی به این دلیل بوده که پیشنهاد بازگشایی مساجد برای امامان جماعت و برگزاری نماز بدون حضور نمازگزاران را از سوی وزارت اوقاف مطرح کرده است.

جمعه در این باره تأکید کرد: هنوز برای رفع تعلیق اقامه نماز جمعه و جماعت در مساجد از جمله نمازهای تراویح تصمیمی گرفته نشده است.

وی افزود: امسال نمازهای تراویح ماه رمضان با نمازگزاران یا بدون آنها در مساجد برگزار نخواهد شد.

یادآور می‌شود، وزارت اوقاف مصر در ۲۱ مارس ۲۰۲۰ در راستای اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، برگزاری نمازهای جمعه و جماعت را در مساجد به حالت تعلیق درآورد و تنها به پخش اذان از مناره‌های مساجد اکتفا کرد.

براساس اعلام وزارت بهداشت مصر، تا روز یکشنبه ۳۱ فروردین، ۳ هزار و ۱۴۴ نفر در مصر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۳۲ نفر از آنها تاکنون بهبود یافته‌اند. اما ۲۳۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام
captcha