طرح آیسسکو برای آگاهی‌بخشی درباره کرونا در آفریقا
کد خبر: 3892911
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

طرح آیسسکو برای آگاهی‌بخشی درباره کرونا در آفریقا

سازمان جهانی تربیت، علوم و فرهنگ اسلامی (آیسسکو) در اقدامی جدید در راستای مبارزه با کرونا، اقدام به انتشار توصیه‌های بهداشتی به زبان‌های محلی آفریقا کرده است.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «MAP»، سازمان آیسسکو، که مقر آن در «رباط» پایتخت مراکش قرار دارد، در سایت خود توضیح داد که در برنامه جدیدی با عنوان «زبان‌های آفریقایی، پلی به سوی فرهنگ و تاریخ» برای آشنایی مردم نقاط مختلف آفریقا با بیماری کرونا، توصیه‌های بهداشتی را به زبان‌های مختلف قاره آفریقا منتشر کرده است.
 
اقدام اخیر آیسسکو به این دلیل صورت گرفته است که برخی کشورهای آفریقایی نیز تحت تأثیر بیماری کرونا قرار گرفته‌اند. از این رو آیسسکو مبادرت به آگاهی‌رسانی بهداشتی به جوامع آفریقایی درباره ویروس کووید – 19 و راه‌های جلوگیری از انتشار آن کرده است.
 
همچنین این ابتکار را از طریق انتشار نمودارها و پخش کلیپ‌های ویدئویی به زبان‌های آفریقایی برای جلوگیری از شیوع کرونا با محوریت آگاهی اجتماعی در حوزه سلامت انجام می‌دهد.
 
از جمله زبان‌هایی که در این ابتکار مورد استفاده قرار می‌گیرد زبان هوسایی است که پس از زبان عربی در قاره آفریقا در جایگاه دوم  قرار دارد. سپس زبان سواحیلی که پس از هوسایی مورد استقبال مردم آفریقاست و پس از آن زبان‌های ماندینکا (Mandinka)، فولانی، ولوف، فور، نوبی، بجا، بنی‌عامر، یوروبایی، قمری، سومالیایی، زغاوی، اوگاندایی و زبان سنگای جای دارند.
انتهای پیام
captcha