معاینات زائران حج 99 از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود
کد خبر: 3893049
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
رشیدیان خبر داد:

معاینات زائران حج 99 از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز روند معاینات پزشکی زائران حج پیش رو از اوایل اردیبهشت‌ماه، خبر داد.

معاینات زائران حج 99 آغاز می شودبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، از آغاز روند معاینات پزشکی زائران حج پیش رو از اوایل اردیبهشت‌ماه، خبر داد و گفت: به زودی، معاونت مربوطه در سازمان حج و زیارت درباره آغاز معاینات پزشکی زائران حج تمتع اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه برنامه‌های حج با رعایت اصول بهداشتی و سلامت زائران پیگیری می‌شود، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و لبیک نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به بیانات مقام معظم رهبری، این سازمان همچنان‌که در حوادث گذشته نظیر سیل به میدان آمد، در جریان بیماری کرونا نیز تلاش خواهد کرد با استفاده از ظرفیت 75 هزار کارگزار خود در سراسر کشور به افراد نیازمند و آسیب‌دیده کمک کند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، اظهار کرد: با توجه به تکمیل شدن بیش از 72 درصد ظرفیت اعلام شده برای کاروان‌ها و مشخص شدن وضعیت سلامت زائران در معاینات پزشکی، معاونت فرهنگی بعثه برای اجرایی شدن برنامه آموزش زائران در فضای مجازی اقدام کند.

وی همچنین گفت: ثبت‌نام در برخی کاروان‌ها تکمیل شده است و روند تکمیل ظرفیت در کاروان‌های باقیمانده ادامه دارد، لذا آموزش زائران نباید متوقف شود. 

گزارش مرتضی اسدزاده، سرپرست اداره کل اسکان حج، عمره و عتبات عالیات، از آسیب‌شناسی در حوزه اسکان حج 98 از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

وی گفت: در برنامه‌ریزی‌ها و قراردادهای منعقد شده در حوزه اسکان حج 99، مشکلات و آسیب‌های حج گذشته لحاظ و عموماً رفع شده است.

انتهای پیام
captcha