اتحادیه قرآنی یزد دست پر به استقبال ماه رمضان می‌رود
کد خبر: 3893450
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

اتحادیه قرآنی یزد دست پر به استقبال ماه رمضان می‌رود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد از اجرای برنامه‌های متنوع ویژه ماه مبارک رمضان از سوی این اتحادیه خبر داد.

اتحادیه قرآنی یزد دست پر به استقبال ماه میهمانی خدا می‌رودحجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا یزد، با از اجرای برنامه‌های متنوعی ویژه ماه مبارک رمضان از سوی اتحادیه قرآنی استان یزد خبر داد.

وی اظهار کرد: امسال به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا و توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا امکان برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم ممکن نیست به همین دلیل اتحادیه قرآنی استان یزد قصد دارد در ماه مبارک رمضان، برنامه جزء‌خوانی مجازی در قالب مسابقه قرآنی «شفق» که برگرفته از عبارت شناخت فرهنگ قرآنی است، را در اپلیکیشن افق برگزار کند.

مطهریان ادامه داد: همچنین مسابقه هفتگی «فهم نور» که از دی ماه 98 آغاز شده و اکنون پانزدهمین مسابقه در اپلیکیشن افق در حال برگزاریست، ادامه خواهد یافت و علاقمندان و روزه داران می‌توانند با قرائت حزب مربوطه در مسابقه مربوط به آن حزب شرکت کنند.

جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده

وی افزود: به همت اتحادیه قرآنی استان یزد و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد طرح جمع آوری قرآن‌های فرسوده در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود که افراد می‌توانند قرآن و کتب دعای فرسوده خود را به اتحادیه قرآنی استان یا اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تحویل نمایند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد تصريح كرد: همچنین طرح جمع‌آوری قرآن مازاد و اهدای آن به مناطق مورد نیاز اجرا خواهیم کرد به این صورت که برخی از قرآن‌ها كه نياز به تعمير و صحافی دارند، جدا شده و برای اصلاح و تعمير به مركز صحافی ارسال می‌شوند و پس از تعمیر در اختیار مؤسسات و جلسات قرآنی قرار خواهد گرفت.

پویش انصار القرآن 

مطهریان افزود: همچنین پویش #انصار_القرآن با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و گسترش فرهنگ نیکوکاری از سوی این اتحادیه اجرا می‌شود که این طرح با مشارکت خیران و نیکوکاران به منظور رفع مشکلات مالی و تأمین حداقل‌ها برای مؤسسات و تشکل‌های قرآنی به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش مشکلات پیش آمده برای مؤسسات و همچنین ایجاد زمینه‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند با اتحادیه قرآنی یزد به شماره ۱۲- ۰۳۵۳۷۳۳۱۷۱۱ تماس بگیرند و یا با ادمین کانال‌های اتحادیه قرآنی یزد در پیام‌رسان ایتا به نشانی quranyyazd@ و یا در پیام‌رسان واتس‌آپ با شماره ۰۹۹۰۱۷۷۱۳۱۰ در ارتباط باشند.

وی بیان کرد: با توجه به لزوم انجام فعالیت‌های قرآنی به صورت گسترده‌تر و وضعیت کنونی مرتبط با ویروس کرونا که همه کلاس‌ها، فعالیت‌های آموزشی و اجرایی مؤسسات قرآنی با مشکل مواجه شده است، از مؤسسات قرآنی طی فراخوانی درخواست شد تا آن تعداد که توانایی تولید محتوای قرآنی و مسابقات قرآن برای فضای مجازی دارند طی اعلام به اتحادیه، طرح‌های برگزیده از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برخوردار شوند.

انتهای پیام
captcha