مراقب شگرد‌ مجرمان سایبری در ماه رمضان باشید
کد خبر: 3893465
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

مراقب شگرد‌ مجرمان سایبری در ماه رمضان باشید

رئیس مركز اطلاع‌رسانی پلیس فارس با اشاره به در پیش‌رو بودن ماه رمضان گفت: متأسفانه افراد سودجو در این ایام با سوءاستفاده از احساسات انسان‌دوستانه هم‌وطنان به دنبال کلاهبرداری هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، حمید افرامن، رئیس مركز اطلاع‌رسانی پلیس فارس، امروز، 3 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران به ارائه توصیه‌ها و هشدارهایی در خصوص شگردهای كلاهبرداران در سوءاستفاده از احساسات انسان‌دوستانه هموطنان در ایام ماه مبارك رمضان پرداخت.

وی افزود: هم‌وطنانی که قصد دارند کمک‌های مردمی و یا کفاره روزه خود را از بستر فضای مجازی از طریق مؤسسات خیریه فعال در این حوزه پرداخت كنند، نسبت به اصالت آن‌ها اطمینان حاصل کرده و توجه داشته باشند که حتماً از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته‌ شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و...) اقدام به اعلام شماره‌حساب‌های رسمی خود می‌کنند، اقدام كنند.

افرامن از حضور شبانه‌روزی پلیس فتا استان فارس در فضای مجازی خبر داد و گفت: همکاران بنده به‌‌صورت مداوم در حال پایش این فضا بوده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، با اقدامات پیش‌دستانه به دنبال برخورد و مقابله با مجرمان سایبری هستند.

از نرم‌افزارهای قرآنی معتبر استفاده كنید

وی با بیان اینكه روزه‌داران و شهروندان در این ماه اقدام به اعمال و عبادات قرآنی كرده و ساعات خود را با خلوت و راز و نیاز با پروردگار خود می‌گذرانند، گفت: یکی از بهترین روش‌ها استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی و ادعیه معتبر است.

رئیس مركز اطلاع‌رسانی پلیس فارس افزود: کلاهبرداران از این فضا سوءاستفاده می‌كنند و با ارائه اپلیکیشن‌هایی که مورد تأیید و اعتبار نیست و با اخذ مبالغی هر چند کم اقدام به کلاهبرداری یا هدایت شهروندان به صفحات جعلی (فیشینگ) می‌كنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: شهروندان برای تهیه اینگونه نرم‌افزارها باید از سایت‌ها‌ی مجاز و معتبر اقدام كنند و مراقب سوءاستفاده کلاهبرداران باشند.

افرامن، سایت پلیس فتا را مرجع کاملی از مطالب آموزشی برشمرد و گفت: هم‌وطنان عزیز با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir می‌توانند موارد آموزشی و هشداری موردنیاز خود را دریافت كرده و در صورت نیاز راهنمایی‌های لازم را از طریق لینک «سامانه پاسخگویی به ‌فوریت‌های سایبری» دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha