مسابقه قرآنی «شفق» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3893735
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

مسابقه قرآنی «شفق» در یزد برگزار می‌شود

مسابقه قرآنی «شفق» ویژه ماه رمضان به‌همت اتحادیه قرآنی و حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می‌شود.

مسابقه بزرگ قرآنی «شفق» در یزد برگزار می‌شودحمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی «شفق» اظهار کرد: این مسابقه در شب‌های ماه مبارک رمضان و از ساعت 20 الی 24 در اپلیکیشن افق در دسترس علاقه‌مندان است.

وی ادامه داد: نام مسابقه برگرفته از عبارت شناخت فرهنگ قرآنی بوده و در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری با هدف ترویج فرهنگ کمک مؤمنانه و با موضوع نیکی در قرآن برگزار می‌شود.

مطهریان بیان کرد: با توجه به اینکه امسال امکان برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در مساجد و جلسات عمومی نیست، اتحادیه قرآنی استان یزد تصمیم گرفت که با حمایت و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برنامه جزءخوانی مجازی رادر قالب مسابقه شفق برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه مسابقه فوق در فضای مجازی و در اپلیکیشن افق برگزار می‌‌شود، اظهار کرد: این مسابقه برای عموم طراحی شده است و شرکت‌کنندگان باید با ارسال عدد یک به سامانه ۵۰۰۰۲۸۳۱۱۴ لینک اپلیکیشن این مسابقه را دریافت کنند.

مطهریان اضافه کرد: هر روز از ماه مبارک رمضان آیات منتخبی از متن و ترجمه جزء مربوط به آن روز و فایل صوتی مربوطه که غالباً با موضوع احسان و انفاق و کار خیر است، به مدت 24 ساعت، به‌عنوان محتوا در اپلیکیشن افق بارگذاری شده و علاقه‌مندان ضمن قرائت جزء مربوطه و مطالعه ترجمه آیات منتخب یا گوش دادن به فایل صوتی به سؤالاتی که همان روز از افطار (ساعت 20) تا 24 در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود، پاسخ داده و در این مسابقه شرکت می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد با اشاره به اینکه تنها در این 4 ساعت امکان شرکت در مسابقه وجود دارد، گفت: هر شب 114 جایزه نقدی حداقل 50 هزار ریالی به افرادی که به تمام سؤالات هر شماره پاسخ صحیح دهند، به کیف پول آن‌ها واریز شده و در پایان ماه مبارک رمضان جمع مبلغ آن به‌عنوان هدیه به حساب آن‌ها واریز خواهد شد، البته امیدواریم با حمایت افراد خیر و ادارات و نهادها این هدیه افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از سوی اتحادیه قرآنی یزد زیرساخت‌های اپلیکیشن افق فراهم شده، تصریح کرد: مسابقه شفق در طی 30 شب ماه مبارک رمضان و هر شب مسابقه از جزء مربوط به آن روز برگزار خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد بیان کرد: اپلیکیشن افق، سامانه‌ای است که برای مسابقات و آزمون‌ها فراهم شده است؛ لذا در سراسر کشور، تمامی دستگاه‌ها و نهادها می‌توانند طی تعامل با اتحادیه قرآنی استان یزد از امکانات و قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند.

مسابقه بزرگ قرآنی «شفق» در یزد برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha