قانون‌شکنی اهالی خارطوم با برپایی آیین‌های رمضانی
کد خبر: 3894246
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

قانون‌شکنی اهالی خارطوم با برپایی آیین‌های رمضانی

علی‌رغم اعلام قانون ممنوعیت تجمع در ماه رمضان در سودان، شهروندان این کشور در خارطوم به برپایی نماز جماعت و محافل افطاری اقدام کردند.

برپایی نماز جماعت و محافل افطاری در خارطومبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ده‌ها تن از شهروندان سودانی در مناطق مختلف خارطوم، پایتخت این کشور، قانون ممنوعیت برپایی هرگونه تجمع در ماه رمضان را، که از سوی حکومت به‌ منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور اعلام شده بود، نقض کردند.

شهروندان سودانی در نخستین روز از ماه رمضان در مناطق مختلف خارطوم در محافل افطار خیابانی به‌ عنوان یکی از بارزترین سنت‌های رمضانی در این کشور شرکت کردند.

در منطقه جریف غرب واقع در شرق خارطوم نماز جماعت مغرب با حضور ده‌ها تن از شهروندان سودانی پس از صرف افطار برگزار شد، در حالی که مساجد این کشور، که در ماه رمضان به خیمه‌های رمضانی شهرت داشتند، همچنان به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته هستند.

حکومت سودان پیش از این اعلام کرده بود که برپایی هرگونه محفل افطاری، برپایی نماز تراویح، جماعت و جمعه در طول ماه رمضان ممنوع است.

براساس گزارش‌های منتشر شده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سودان تا روز شنبه 213 مورد بود که 17 نفر از آنها جان خود را از دست داده و 19 نفر بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
captcha