از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان
کد خبر: 3894414
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
نوآمدهای کرونا در جهان؛

از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان

تعطیلی مدارس در تاجیکستان، اعتصاب پزشکان پاکستانی به دلیل کمبود تجهیزات در پنجاب، تظاهرات علیه قرنطینه در آلمان و افزایش قربانیان در هند از مهمترین اخبار رسیده درباره ویروس کووید ـ 19 در جهان است.

به گزارش ایکنا؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 2 میلیون و 896 هزار نفر رسیده و بیش از 200 هزار نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا با 930 هزار مبتلا و بیش از 52 هزار قربانی، بیشترین آمار را در میان کشورهای دیگر دارد.

بیش از 22 هزار قربانی در فرانسه

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد: تعداد قربانیان ویروس کووید-19 در این کشور با درگذشت 369 نفر دیگر طی شبانه‌روز گذشته به 22 هزار و 614 نفر افزایش یافته است.

از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان

همچنین تعداد افراد مبتلا با شناسایی هزار و 537 مورد جدید در 24 ساعت گذشته به 186 هزار و 358 نفر رسیده است.

براساس بیانیه مذکور، 28 هزار و 222 نفر در بیمارستان‌ تحت درمان قرار گرفته‌اند که 4 هزار و 725 نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. همچنین تعداد بیماران بهبود یافته 44 هزار و 594 نفر اعلام شده‌ است.

فرانسه با بیش از 20 هزار مورد مرگ، چهارمین کشور دارای بیشترین قربانیان ناشی از کووید-19 در جهان محسوب می‌شود.

اسپانیا

تعداد قربانیان کرونا در اسپانیا با مرگ 288 بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته به 23 هزار و 190 نفر افزایش یافت.

4016 قربانی در برزیل

وزارت بهداشت برزیل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در این کشور با مرگ 346 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته، به 4016 نفر رسیده است.

از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان

براساس این بیانیه، تعداد بیماران کووید-19 در برزیل نیز با مشاهده علائم این بیماری در 5 هزار و 514 نفر دیگر در 24 ساعت اخیر، به 58 هزار و 509 نفر افزایش یافته است.

همه مدارس تاجیکستان تعطیل شد

وزارت معارف و علم تاجیکستان در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد: تمام مدارس و مهدکودک‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از 27 آوریل (فردا) تا 10 ماه می تعطیل خواهند بود.

این تصمیم در نشست ستاد ملی تاجیکستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به رهبری قاهر رسول‌زاده، نخست‌وزیر این کشور اتخاذ شده است. این تصمیم شامل مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها نمی‌شود.

از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان

تاجیکستان در پی شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، گذرگاه مرزی با این کشور را در تاریخ 30 ژانویه بسته است. گذرگاه‌های مرزی با افغانستان، ازبکستان و قرقیزستان نیز تعطیل است.

دولت تاجیکستان از 20 مارس تمام پروازهای ورودی و خروجی به این کشور را متوقف کرد و شهروندان بازگشته از خارج را به قرنطینه اجباری فرستاد. در چارچوب قرنطینه اجباری از اول فوریه تا 13 آوریل، 7 هزار و 560 نفر برای 14 روز قرنطینه شدند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در تاجیکستان نیز اعلام کرد تست کرونا همه افراد موجود در قرنطینه به آزمایشگاه‌های لندن و مسکو فرستاده شد و نتایج همه آنها منفی بود.

کرونا؛ محور تماس اردوغان و محمود عباس

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با محمود عباس، رئیس دولت فلسطین به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. طرفین در این تماس تلفنی به بررسی حمایت و همکاری در مبارزه با شیوع ویروس کووید-19، روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای پرداختند.

از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان

ابتلای 16 هزار نفر به کرونا در عربستان

وزارت بهداشت عربستان سعودی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با شناسایی هزار و 197 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا، تعداد افراد مبتلا به این ویروس به 16 هزار 299 نفر افزایش یافت.

از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان

بر این اساس، تاکنون 136 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و 2215 نفر دیگر بهبود یافته‌اند.

بازگشت 133 شهروند ترک از نیجریه و غنا

133 شهروند ترکیه که در چارچوب تدابیر پیشگیری و مبارزه با (کووید-19) با پرواز ویژه «ترکیش ایرلاینز» از نیجریه و غنا به کشور باز گردانده شده‌اند، در خوابگاه وزارت ورزش و جوانان در شهرستان آیدین استان ازمیر تحت قرنطینه قرار گرفتند.

این مسافران در فرودگاه تحت معاینات پزشکی قرار گرفتند و سپس برای قرنطینه 14 روزه به خوابگاه دانشجویی این شهر منتقل شدند.

از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان

روند بازگرداندن شهروندان ترکیه‌ای مقیم خارج که مایل به بازگشت هستند، به دستور رئیس‌جمهور ترکیه و به ریاست فؤاد اوکتای، معاون وی و با همکاری وزارتخانه‌های کشور، امور خارجه، بهداشت و حمل و نقل انجام می‌شود.

طی 14 روز قرنطینه تمام امکانات از سوی نهادهای مسئول برای این شهروندان فراهم خواهد شد. قرار است در چارچوب این عملیات حدود 25 هزار شهروند ترکیه از 59 کشور به وسیله ناوگان خطوط هوایی «ترکیش‌ایرلانیز» تا 27 آوریل به کشور بازگردانده شوند.

افزایش آمار مرگ و میر در هند

آمار مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در هند به 824 نفر افزایش یافته است. همچنین تعداد مبتلایان به 26 هزار و 496 مورد افزایش یافته و وزارت بهداشت تعداد کل پرونده‌ها را شامل 111 تبعه خارجی اعلام کرده است.

از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان

آمار تلفات 45 نفر افزایش یافته است و از زمان آخرین به روزرسانی وزارت اطلاعات در شامگاه شنبه، تعداد کل قربانیان به هزار و 554 نفر رسیده است. وزارت امور خارجه گفت 5 هزار و 803 نفر درمان و مرخص شدند و یک بیمار نیز مهاجرت كرده است.

شیوع این ویروس در هند باعث شده است که فقط تعداد محدودی از نمازگزاران در مسجد کشمیر نماز بخوانند. برای جلوگیری از شیوع کرونا، مسلمانان کشمیری امسال در خانه می‌مانند.

اعتصاب غذای پزشکان پاکستانی

گروهی از پزشکان و پرستاران ایالت پنجاب پاکستان در اعتراض به امکانات حفاظتی اندک بیمارستان‌ها، اعتصاب غذا کرده‌اند. سلمان حصیب، سخنگوی پرسنل معترض می‌گوید: ما در خط مقدم خطر هستیم و عدم حفاظت از ما یعنی تهدید زندگی همه جامعه.

خبر این اقدام اعتراضی روز شنبه، 25 آوریل (6 اردیبهشت) اعلام شد. حصیب می‌گوید تا زمانی که دولت به خواسته‌های جامعه پزشکی پاسخ ندهد، اعتصاب ادامه خواهد داشت. وی تعداد پرستاران و پزشکان اعتصاب کننده در پنجاب را 30 نفر عنوان کرد و یادآور شد که خودش از 16 آوریل (28 فروردین) چیزی نخورده است.

از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان

در پاکستان 12 هزار مورد ابتلا به کرونا تأیید و ثبت شده است که نیمی از آنها در پنجاب زندگی می‌کنند. کادر درمانی این ایالت هفته‌هاست از کمبود اقلام حفاظتی شکوه می‌کند. آسوشیتدپرس می‌نویسد، 50 پزشک که گویا خواهان تجهیزات ایمنی بوده‌اند، اوایل آوریل در شهر کویته دستگیر شده‌اند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره بهبودیافتگان

سازمان بهداشت جهانی روز گذشته، 6 اردیبهشت با انتشار گزارشی نسبت به ایمن شدن بهبود یافتگان بیماری کووید ـ 19 در مقابل ویروس کرونا هشدار داد.

از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان

به گفته این سازمان هنوز هیچ دلیلی مبنی بر ایمن شدن بدن کسانی که به بیماری مبتلا شده‌اند وجود ندارد و احتمال دارد که این افراد دوباره به ویروس آلوده شوند. سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود نسبت به صدور «گواهی ایمنی در مقابل کرونا» هشدار داده است.

گذشت یک روز دیگر بدون قربانی در چین

بیمارستان‌های شهر ووهان چین، خاستگاه ویروس جدید کرونا در جهان، دیگر بیمار مبتلا به این ویروس ندارند. مقامات بهداشتی این استان امروز، 7 اردیبهشت (26 آوریل) اعلام کردند تمام بیماران مبتلا به کووید ـ 19 از بیمارستان‌های این شهر مرخص شده‌اند. مقام‌های دولت مرکزی چین پس از نزدیک به دو ماه و نیم به قرنطینه همه‌جانبه شهر ووهان پایان دادند.

از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان

تظاهرات علیه قرنطینه در آلمان

پلیس آلمان روز شنبه، 6 اردیبهشت (25 آوریل)، 100 نفر را در حاشیه تظاهرات مخالفان اجرای قرنطینه بازداشت کرد. حدود هزار نفر در تظاهرات علیه محدودیت‌های وضع شده به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در برلین شرکت کرده بودند.

از اعتصاب پزشکان در پاکستان تا تظاهرات در آلمان

تعدادی از شرکت‌کنندگان روی لباس خود شعارهایی علیه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نوشته بودند. آنها آنگلا مرکل را به «ممنوع کردن زندگی» متهم کردند.

پلیس دلیل بازداشت دستگیرشدگان را عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام کرده است.

تهیه و تنظیم آزاده غلامی

انتهای پیام
captcha